Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: har jeg OCD

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard har jeg OCD

Hej

Jeg er 30 år og lider af flere former for angst. Jeg er i tvivl om, om jeg også lider af OCD. Jeg arbejder som pædagog, og har selv sagt meget tæt kontakt til andre mennesker. Jeg har et problem når et af børnene bliver syge eller får feber. Hvis jeg eksempelvis rører barnet på panden for at mærke om det har feber, så føler jeg det brænder sig fast i min hånd. Det samme skete for eksempel da jeg forleden var ude og fodre ænder med min søn. En af ænderne rørte måske ved min hånd, og jeg fik straks fornemmelsen af at det "satte" sig fast. Jeg turde ikke røre min søn i tilfelde af at det kunne "smitte" ham. Når jeg får denne fornæmmelse, vasker jeg straks hænder, men det hjælper ikke. Jeg kan stadig fornæmme en brænden eller trykken i ånden flere timer efter berøringen.
    Kan der være tale om en form for OCD eller er jeg bare lidt halv tosset?

Håber at høre fra nogen der kan svare mig.

Hilsen Lee

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Fensmark

Standard Re: har jeg OCD

Hej Lee

Det lyder som tvangstanker og tvangshandling. Det kunne godt være ocd, men jeg syntes at du skulle kontakte din læge og måske henvises til en psykiater der kan stille den nøjagtige diagnose. Dette er meget vigtigt i forbindelse med behandling. Som oftest er der flere tvangstanker og handlinger, men det ved jeg ikke om du har? Det er meget vigtigt at få stillet den rigtige diagnose og få den rigtige behandling.
    Du er bestemt ikke tosset, og det er ganske forfærdeligt at have det sådan.
    Mange hilsner Anette
    Citer Oprindeligt indsendt af Anonymous
    Hej

Jeg er 30 år og lider af flere former for angst. Jeg er i tvivl om, om jeg også lider af OCD. Jeg arbejder som pædagog, og har selv sagt meget tæt kontakt til andre mennesker. Jeg har et problem når et af børnene bliver syge eller får feber. Hvis jeg eksempelvis rører barnet på panden for at mærke om det har feber, så føler jeg det brænder sig fast i min hånd. Det samme skete for eksempel da jeg forleden var ude og fodre ænder med min søn. En af ænderne rørte måske ved min hånd, og jeg fik straks fornemmelsen af at det "satte" sig fast. Jeg turde ikke røre min søn i tilfelde af at det kunne "smitte" ham. Når jeg får denne fornæmmelse, vasker jeg straks hænder, men det hjælper ikke. Jeg kan stadig fornæmme en brænden eller trykken i ånden flere timer efter berøringen.
    Kan der være tale om en form for OCD eller er jeg bare lidt halv tosset?

Håber at høre fra nogen der kan svare mig.

Hilsen Lee
    Anette

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •