Jeg har længe vist at de tanker og ritualer jeg har ikke er helt "Normale" at have. Da jeg var mindre betød det meget for mig at mine hænder var rene, jeg kunne bruge meget lang tid på at gnubbe og gnide hænderne til de virkelig var RENE. Med tiden forsvandt dette ritual. Andre dukkede så desværre op.
Idag har jeg som 18 årig en del ritualer og underlige tankemønstre. Jeg har altid troet det bare var resultater af ting som var sket som jeg helst ikke ville opleve igen. Fx skal jeg hver nat (og hver gang jeg forlader køkkenet) tjekke efter at konfuret virkeligt er slukket, jeg går frem og tilbage i køkkenet utallige gange for VIRKELIG at tjekke at det hele står på 0. Når jeg tager hjemmefra, skal jeg mange gange gå tilbage til yderdøren for at tage i håndtaget og sikre at døren altså ER låst.
Inden jeg falder i søvn tager jeg mit vækkeur op og stirre på det i et bestemt tidsrum og sikre at det er slået til, stiller det, og tager det igen op og gentager dette.
Det med at tjekke konfuret har jeg forklaret med at vi engang havde en gryde som gik i brand, og at jeg altså frygter dette. Det med døren er så at jeg vil føle mig skyldig hvis nogen brød ind, fordi jeg ik lige tjekkede om den var låst. Men nu her hvor jeg har hørt en del om OCD, ja så tyder det jo på at det er forklaringen hos mig.
Men hvor slemt står det til?
Kræves der behandling, eller kan jeg leve videre med det?
Bliver det værre og kommer der flere tanker og ritualer med tiden?
Håber nogen vil svare, på forhånd mange mange tak.

Besvar med citat