Viser resultater 1 til 12 af 12

Emne: Nogen der får Efexor???

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Nogen der får Efexor???

Hej, har nu efter lang tid endelig fået diagnosen ocd. Har været på paroxetin et stykke tid uden effekt. Min læge snakker om at prøve efexor eller cipramil. Har hørt at cipramil er det samme som paroxetin, og kender en der får efexor mod depression og siger det virker godt.
    Er der nogen her der har nogen erfariner med efexor eller andet de kan anbefale???
    Skal siges min ocd består af chekken, usikkerhed og manglede selvtillid mm, det ka være jeg skriver min historie her en dag.

A

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Er iøvrigt ikke helt sikker på navnet cipramil, måske hedder det cipralex eller sådan noget

A

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Cipramil, Paroxetin og Cipralex er 3 forskellige slags medicin. Fælles for dem er at de alle er antidepressive tabletter og virker på samme måde i hjernen. Efexor er ligeledes antidepressive tabletter, de virker dog på en lidt anderledes måde i hjernen.
    Jeg får Zoloft som virker godt på min ocd. Det er meget forskelligt fra person til person hvilke tabletter der virker bedst på ocd'en. Håber at du sammen med din læge finder frem til nogle tabletter der virker på din ocd.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej, jeg får Effexor 225 mg dagligt. Jeg har også fået Cipramil og Seroxat/ Paroxetine uden effekt. Jeg mener dog at Effexor virker, omend det ikke gør mig 100% rask. Jeg har ikke nogen definitiv diagnose, men når jeg spørger, får jeg at vide at "du behandles for depression". Mine symptomer er panikanfald, nervøsitet mellem dem, og, efter min egen mening, tvangstanker, som fremprovokerer angsten.

Effexor er mest virksomt mod netop angst, snarere end depression. Det har så ikke virket på tvangstankerne endnu, men jeg har kun fået det i 8 uger, og er ikke nået så langt som at få terapeutisk behandling for tvangstankerne.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Odense

Standard

Så fik jeg talt med lægen idag, han mente dog ikke at Efexor var en god ide da den primært er til folk med depression, så nu skal jeg til at prøve Fontex, og så må vi se hvad der sker. Håber ihvertfald på noget mere end med Paroxetin

A

Registreringsdato
    Sep 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    35

Standard Re: Nogen der får Efexor???

Hej,

Min erfaring og viden om Efexor er at det er et depressionsmiddel som går ind og påvirker andre steder end præparater som Cipramil. Cipramil er et SSRI præp og Efexor er et SNRI Præp. Det man skal lægge mærke til bokstav nummer to. S står for Serotonin og N står for Norhadrenalin. Så har man problemer med sine "transporter" systemer uppe under emhætten (som mig ) kan Efexor Depot være et godt brugbart præparat, samt at den holder på en evt. depression selvfølgelig.

Et godt råd til Efexor-brugere: undlad at tage en kold tyrker på dem. Det er meget ubehageligt. Trap ud af dem.

Mvh. Mikkel
    Hvorfor være normal, når man har fået gaven at være ADHD??

Registreringsdato
    Dec 2006

Standard Sv: Nogen der får Efexor???

Hej A.
    Til trods for at jeg har levet med tvangstanker siden jeg var 12 år i 1983, fik jeg først stillet diagnosen OCD ifbm. en depression i 1995. Jeg blev efterflg. behandlet med Seroxat, med et godt resultat. Tvangstankerne kom imidlertid snigende igen, hvorfor jeg skiftede til Efexor, der viste sig at være meget effektivt. I en periode på ca. 3 år tog jeg Efexor (150 mg), men jeg trappede ud fordi bivirkningerne blev en smule for pinlige. Efter et år uden problemer dalede potensen stille og roligt. Det var overordentligt vigtigt at trappe meget langsomt ud af Efexor, ellers blev jeg hundesyg. I en periode tog jeg næsten ingen medicin, jeg følte nemlig ikke at andre SSRI-præparater havde samme gode effekt som Efexor.

Mvh. Lars

Registreringsdato
    Jan 2009

Hej.

Jeg har i 3-4 år fået 2 x 150 mg. Efexor dagligt, og jeg har kun haft glæde af medicinen, da den har reduceret min OCD betydeligt. Dvs. jeg har fået overskud til andre ting, som jeg ikke havde før.

Ole

Registreringsdato
    Jan 2009

Citer Oprindeligt indsendt af Anonym Se indlæg
    Hej, har nu efter lang tid endelig fået diagnosen ocd. Har været på paroxetin et stykke tid uden effekt. Min læge snakker om at prøve efexor eller cipramil. Har hørt at cipramil er det samme som paroxetin, og kender en der får efexor mod depression og siger det virker godt.
    Er der nogen her der har nogen erfariner med efexor eller andet de kan anbefale???
    Skal siges min ocd består af chekken, usikkerhed og manglede selvtillid mm, det ka være jeg skriver min historie her en dag.

A
    hejsa.

Ja jeg er startet på Efexor for 1 lille måned siden...

Skriv gerne tilbage

Registreringsdato
    Jan 2009

Citer Oprindeligt indsendt af endnu en 28 Se indlæg
    hejsa.

Ja jeg er startet på Efexor for 1 lille måned siden...

Skriv gerne tilbage
    Efter jeg er startet med Efexor er der også sket fremskridt hos mig.
    Min ocd er der stadig selvfølgelig og mine ritualer osv, men jeg kan bedre tænke på lidt andre ting og være mere glad efter jeg er startet med Efexor. Kan helt klart anbefale dem.

Jeg får dagligt 150 mg Efexor samt 40 mg Akarin

Registreringsdato
    Mar 2009

Citer Oprindeligt indsendt af Anonym Se indlæg
    Cipramil, Paroxetin og Cipralex er 3 forskellige slags medicin. Fælles for dem er at de alle er antidepressive tabletter og virker på samme måde i hjernen. Efexor er ligeledes antidepressive tabletter, de virker dog på en lidt anderledes måde i hjernen.
    Jeg får Zoloft som virker godt på min ocd. Det er meget forskelligt fra person til person hvilke tabletter der virker bedst på ocd'en. Håber at du sammen med din læge finder frem til nogle tabletter der virker på din ocd.
    De er alle tre SSRI, men det betyder ikke de virker på helt samme måde.

Registreringsdato
    Mar 2009

Citer Oprindeligt indsendt af A Se indlæg
    Så fik jeg talt med lægen idag, han mente dog ikke at Efexor var en god ide da den primært er til folk med depression, så nu skal jeg til at prøve Fontex, og så må vi se hvad der sker. Håber ihvertfald på noget mere end med Paroxetin
    A
    Mine psykiater vil helst have at jeg får enten Efexor eller Zoloft (men helst efexor) - dog
    afhængigt af tanker. (Han foretrækker efexor ved OCD med destruktive/voldelige tanker)

Aktuelt tager jeg 5 stk perikon (modigen) om dagen, og ved ikke om jeg vil skifte...

Lignende emner

1. Efexor, Bivirkninger og virkning på OCD
    By løven in forum Behandling af OCD
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 20. October 2005, 14:08

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •