Viser resultater 1 til 14 af 14

Emne: Sådan blev jeg fri af ocd

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Sådan blev jeg fri af ocd

Hej du
    Når jeg vælger at fortælle min historie, så gør jeg det fordi jeg har en indsigt og viden som kan være til hjælp for mennesker som lider på en eller anden måde. Jeg kan ikke fortælle hele min historie her, det ville være for omfattende, men jeg kan oplyse at min historie i sin fulde længe indholder svar på, hvad der går galt, på hvilken måde det går galt i det danske system og hvilken ting man ikke kan få behandlet i terapi m.m. noget jeg meget gerne vil fortælle om via foredrag og igennem en bog som jeg arbejder på.
    Min historie her er stærkt reduceret, fordi jeg kun har lagt vægt på at fortælle sammenhængen i hvordan jeg blev fri fra ocd, angst og depressioner.
    Begyndelsen på mine problemer startede før jeg overhovedet blev født, det kan lyde mærkeligt men det er fordi der er tale om en social negativ arv, som aldrig blev brudt. Ser du, da min far blev født, blev han givet væk 2 gange inden for det første år af hans levetid. Han blev bortadopteret og fik to forældre som begge havde alkoholproblemer. Jeg har fået fortalt at han skulle tørre op efter sin mor når hun havde drukket og det løb den ene eller den anden vej ud. Om det var derfor han blev sendt på børnehjem, ved jeg ikke, men det gjorde han.
    Min mor blev også sendt på børnehjem, det var efter at hun havde overværet hendes mors død i barselssengen,dengang hun var 3 år. Det var på børnehjemmet mine forældre mødte hinanden. Børnehjem dengang var langt fra hvad børnehjem er i dag. Pædagogisk og psykologisk sans eksisterede slet ikke. Dengang slog man børn og jeg har fået fortalt at man tvang børn til at spise deres eget opkast når de var syge. (dette er blevet bekræftiget via en udstilling i svendborg for kort tid siden).
    Det siger sig selv at med sådanne en opvækst må man få problemer og det fik de. Meget unge, fik de min storebror, to år senere fik de min store søster. Da hun blev født ændrede min fars ellers gode forhold sig til min bror. Som treårige blev han sendt i skammekrogen og mange, mange problemer tog til. Min far slog både min bror og min mor. Sjældent blev vi andre (vi var 7) også slået, af begge forældre. Engang knækkede min mor en grydeske på min bror da hun slog ham. Min far skar malerier i stykker, han løb også engang efter min mor med en kniv, imens hun bar min lillle bror på armen. Det var meget voldsomt og en del af mine problemer blev til angst. Men små børn kan ikke rumme angsten hvis det betyder forkastelse fra sine forældre så jeg "valgte" at være bange for krig istedet for mine forældre. Det betød at jeg kunne gå i månedsvis og være bange hvis jeg hørte ordet krig. Med så store problemer forsvinder angsten ikke den forstærkes og "smitter af" på andre ting, så jeg begyndte at blive bange for næsten alt, hunde, mennesker, at gå over gaden osv.
    Mine forældre søgte ganske vist at få hjælp igennem systemet, det lykkedes aldrig. Min mor lærte mig at det med GUD var noget værre vrøvl, alligevel så bad jeg til GUD når jeg havde det dårlig, selvom jeg ikke vidste om der var en GUD eller ej.
    Som 14 årige stak min bror af hjemmefra og levede på gaden. Han lave kriminalitet og begyndte også at drikke. Det fik problemerne hjemme til at exploderer. Det fik min mor til at tage en beslutning om at ville skilles og det blev de. Men hun var aldrig blevet involveret i hvordan økonomien hang sammen, så det blev vores nye problem. Vi havde dage hvor der ingen mad var i huset og vi mærkede virkelig hvordan det var at sulte.
    Jeg begyndte at tro at jeg måtte være djævlens barn. Min kontrol som var startet tidlig med ikke at træde på streger, farver som blev systematiseret i min hjerne og andre mærkværdige ting, blev meget forstærket. Jeg isolerede mig fra andre og da jeg endelig flyttede hjemmefra afskar jeg mig også fra min familie. Min regøringsvanvid som var startet ved at mine forældre havde rost mig for at være god til at vaske op, blev værre og værre. Da jeg indgik et parforhold var det med til at holde min mand hjemmefra og måske med til at han udviklede et alkoholproblem. Det blev en ring af besværligheder og da jeg var ca. 24 år begyndte jeg for alvor at tænke over min situation. Jeg ville have en løsning og jeg vidste godt at problemet lå hos mig, jeg vidste bare ikke hvordan. Min søgning gav resultat via alternative behandlings metoder. Det etablerede system havde aldrig ville hjælpe mig når jeg havde søgt der. De havde simpelhen ikke forstået hvor alvorlig problemet var. En læge sagde engang til mig, at jeg bare skulle gå en tur når jeg havde det dårligt, og det er kun et af mange eksempler på hvor dårlig jeg blev behandlet. Da jeg begyndte på den alternative vej, stiftede jeg bekendskab med astrologi, pendulering, gestaltterapi, syvstjernen, healing, clairvoyance, kortlæsning og meget mere af den slags. Det sidste fra den alternativeverden var min Nlp uddannelse, som jeg efterfølgende arbejdede en del med i forskellige foreninger. Der skete det, at min bror efterhånden havde fået et meget forfærdeligt liv og han truede med selvmord. Jeg kunne på det tidspunkt ikke se at der var noget som helst at leve for i hans liv. Derfor bad jeg GUD om at han måtte dø. Det gjorde han faktisk, meget kort tid efter min bøn. Hans død, tog jeg som et bønnesvar og jeg begyndte at tro at der måtte være mere mellem himmel og jord. Derfor begyndte jeg at komme i en kirke og langsomt blev nogle af mine problemer løst. Men jeg vidste ikke om det var nlp eller kristendomme der gjorde det. Derfor bad jeg til GUD om at vise mig om han var der, for som jeg sagde til ham alle siger at de har en GUD og deres er den rigtige. Jeg var total forvirret. I nlp arbejdede jeg meget med mig selv og her blev også mange af mine problemer løst. Undtagen angst og rengøringsvanvid, det turde jeg ikke arbejde med. Men efter at have brugt en del år på at klaregøre mig til at tage fat på problemet, gik jeg i terapi hos en nøje udtænkt terapeut. Der skete det, at jeg blev guidet direkte ind i en dødsangst og min angst forstærkede terapeutens angst, som slog tilbage på mig. Jeg var stærkt overbevidst om at nu skulle jeg dø, jeg har aldrig haft det så dårligt før. Det er den mest forfærdelige oplevelse i mit liv overhovedet, og det selvom jeg ved at det er en af de dygtigste terapeuter der findes. (Jeg har været hos mange)
    Efter denne oplevelse poppede min angst op igen og igen. Det skete også en dag da jeg havde været på arbejde i en terapeutisk forening. Jeg skulle hjem og en veninde tilbød at jeg kunne køre med. Pludselig fik jeg et meget alvorlig angstanfald og jeg bad min veninde om straks om at sætte mig af, selvom vi kørte ude på en stærk befærdet vej. Mens hun kørte skreg jeg inde i mig selv "JESUS hjælp mig" og straks kom der en stemme som sagde "FRYGT IKKE" Jeg var fuldstændig målløs, det var som om personen sad ved siden af mig, men jeg kunne ikke se nogen, jeg hørte kun stemmen som sagde "FRYGT IKKE" Bagefter kørte min veninde ind på fortorvet og satte mig af. Min angst var væk, den har aldrig været der siden. Det samme gælder min ocd og min depressioner. Men min historie stopper ikke her. Der skete nemlig det at efter ca. 14 dage mødte jeg igen min veninde og hun sagde til mig "Du kan ikke have GUD inde i dit liv, sådan som dit liv er og iøvrigt sagde GUD til mig den dag du kørte med mig ; FRYGT IKKE." :idea: :idea: :idea: :o
    Jeg var virkelig, virkelig målløs, min veninde havde hørt det også. Jeg kan stadig næsten ikke forstå det, selvom jeg ved det og alle de ting der efterfølgende er sket vidner om at det er sandt. Jeg er blandt andet begyndt at køre bil, efter at jeg ikke turde køre i 22 år, selvom jeg havde kørekort. Jeg har også 2 store hunde, hvilket var utænkelig for bare fem år siden.
    Det var min meget forkortede historie, jeg håber at du kan bruge noget af det. Jeg har ihvertfald fået liv. :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej LS

Og tak for dine svar i mine andre indlæg - skal nok besvare dem senere.

Jeg har bedt til GUd siden jeg var lille- ja det var faktisk et ritual for mig på et tidspunkt.

JEg har været ude at vende psykisk mange gange og hver gang har jeg kaldt på GUd.

Jeg føler aldrig at han har svaret mig.

For mit ønske og min bøn er at blive rask.

Jeg har overvejet at få andre til at bede for mig, for måske er jeg ikke "god nok" selv.

Det er de tanker jeg har.

Jeg føler min angst/ocd er en straf , men jeg ved ikke for hvad.

knus

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Malene
    Jeg kender godt til den problematik du nævner her. Det kan der være en forklaring på. Desværre er det sådan at ocd-foreningen har forbudt mig at fortælle om GUD, jeg må ikke give råd til folk om at søge GUD, men du må altid gerne sende en privat mail, så skal jeg gerne svare dig.
    Min private mail adr: Binau1@tdcadsl.dk :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Kan ikke lade være med at blande mig i debatten.. Jeg er ikke tilhænger af censur, men lige præcis i dette tilfælde, hvor det handler om at "pådutte" andre Gud og religion er jeg så absolut enig med OCD-foreningen. OCD-patienter er ikke dårlige mennesker, der bliver "straffet" af Gud. Man kan meget nemt komme til at manipulere med mennesker, der er i pine og som følge deraf selvfølgelig er søgende - for hvem vil dog ikke gerne slippe af med sine pinsler? At det for LS er lykkedes at slippe af med sine symptomer af den vej er jo rigtig godt for hende, men jeg kan ikke lade være med at stille spørgsmålet, at hvis der fandtes en god og barmhjertig Gud, hvorfor findes der så OCD? Hvad er den dybere mening med, at nogle mennesker skal lide sådan? Det er helt fint at have sin tro, men min mening er, at man må respektere, at andre ikke er så troende og ikke forsøge at "omvende" andre. Og i hvert fald ikke stille i udsigt, at man helt sikkert kan blive rask, hvis bare man tror nok. Det er en farlig vej at begive sig ud på - efter min mening.
    Kære Malene - din sygdom er ikke nogen straf og du er bestemt god nok selv. Som jeg ser det, er det lige præcis den slags tanker man kan få, når man blander Gud ind i sygdom. Skyldfølelse..

Og hvad angår terapi - og at se tilbage på svigt - så skyldes OCD altså ikke svigt i barndommen eller forfejlet pottetræning. Og netop derfor ser man fremad i kognitiv adfærdsterapi.

mvh Bente

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Bente
    Du har fuldstændigt fordrejet mit indlæg om terapi. Det jeg ville med det var at fortælle hvorfor psykologer vælger at gå tilbage i tiden. Jeg nævnte ikke at Malene havde oplevet svigt, det var et eksempel og kun et eksempel og en forklaring som vedkommende åbentbart ikke have.
    Desuden udtaler du dig om noget du ingen kendskab har til, hvis du havde kendskab nok til biblen ville du vide præcis hvorfor at folk lider og hvorfor der findes sygdomme. Du ville også vide at man forfølger kristne og at mennesket vil blive bedraget. af andre end GUD.
    Hvem har iøvrigt talt om at ocd-ramte var dårlige mennesker?
    Dit manglende kendskab til biblen og gud fortæller også noget om at du ikke ved hvem der i virkeligheden er den manipulerende. Jeg mangler simpelhen dine beviser. når vi nu er ved manipulation: kunne man igen spørge om det ikke er manipulation at fortælle folk at kognitiv terapi og medicin er eneste som hjælper ocd patienter. dem som udtaler sig her, har jeg ikke indtryk af er belvet raske af det. Desuden har jeg en anden erfaring på dette område og som du kan se er jeg blevet sat fri ved at vende mig til GUD.
    Jeg forsøger ikke at omvende andre blot give dem mulighed for at vide hvordan man kan få hjælp.
    Problemet her er at man ikke helt og fuld kan få lov til at fortælle åbent om hvordan tingene hænger sammen og hvorfor ting ikke virker, det er der en naturlig forklaring på og det handler ikke om at man skal tro nok.
    Nej det farlige er når folk ikke undersøger tingene nok, så får man et forkert billede af sandheden. Jeg kan derfor ikke tage dig alvorlig, du har intet undersøgt af det du her har udtalt dig om.
    Det er ok du har DIN tro, men det er ikke ok at du udtaler dig om noget du ikke har "forstand på"
    Jeg respekterer alle i dette forum for de mennsker de er, jeg forsøger ikke at pådutte folk noget og jeg manipulerer ikke med folk. Men jeg kan ikke forhindrer folk i at danne deres egne forvrængede billeder af hvad de fortolker. Du har ihverfald manipuleret så kraftigt med mine ord, at det giver et totalt fejlagtigt billede af det jeg udtrykker. Jeg syntes du skylder dig selv, at prøve at se på din egen manipulation her.
    Skulle jeg tage fejl, er du velkomme til at melde tilbage. :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej
    Til orientering skal det siges, at skyld følelse findes hos alle mennesker, især hos folk som lever i afhængighedsforhold som feks alkohol, spiseforstyrrelser, ocd-ramte, narkomaner, det er netop skyld /skam som holder problemet fast (psykologisk set). Så skyldføleses bør ikke forbindes med GUD, men det som det oprindelig er, en følelse som alle kan få uanset tro eller mangel på samme. :!: :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej LS!

Jeg er da ked af, at du føler, at jeg har fordrejet og manipuleret med dine ord og indlæg. Men du må virkelig have mig undskyldt, - jeg har læst det hele igennem nu mange gange og jeg må jo være lidt tung i det, for jeg kan ikke få øje på det, du siger.

Og jeg ved heller ikke helt, hvad det er jeg udtaler mig om, som jeg ikke har kendskab til? Jeg stiller spørgsmål og forholder mig undrende - det er vist ikke helt det samme som at udtale mig om noget, jeg ikke har kendskab til.
    Jeg forstår ganske enkelt ikke, at du som den eneste har patent på SANDHEDEN, men jeg har jo heller ikke set LYSET.

Hvordan du overhovedet kan udtale dig om mit kendskab til biblen kan da også undre mig?? Hvad ved du dog om det? Det kunne jo være, at jeg bare ikke tror på det.

Og hvad angår beviser, så er vi vist ude på tynd is, idet jeg mener, at de håndgribelige beviser for en Gud står lidt svagt?? (Jeg ved godt, at det er meget provokerende sagt, men det er dig, der bringer "beviser" ind i debatten. Og undskyld, men kunne ikke lade være!). Det er jo en trossag og det er fint nok. Jeg respekterer helt og fuldt folks tro - den skal bare ikke blandes ind i sygdom.

Hvad mon det er for beviser, DU mangler? Skal jeg bevise, at der ikke findes en gud? Det er jeg altså ikke i stand til.

Du må undskylde, hvis jeg lyder sarkastisk, men jeg bliver ærlig talt provokeret af dine indlæg og din manglende respekt for andre mennesker - jeg føler, du er enormt nedladende og nedgørende - du kan end ikke tage mig alvorligt!! Hvorfor er din mening mere "rigtig" end min??

Hvad angår kognitiv terapi og medicinsk behandling er der adskillige videnskabelige beviser herfor - det er en kendsgerning. Så der er absolut ikke tale om manipulation. Mener du seriøst, at ODC-foreningen har en interesse i at manipulere med deres medlemmer og anbefale dem hhv. kognitiv terapi og/eller medicinsk behandling? Det er lidt af en beskyldning, mener jeg. (Og jeg har vel også lov at have en mening?? Eller har jeg? - jeg bliver sørme helt i tvivl.)

Og kunne det ikke tænkes, at de personer, der bruger dette forum har et behov for det? At de netop bruger det, fordi de endnu ikke er helt raske? Jeg tror ikke, at man har det samme behov for at komme her, hvis alt bare flasker sig for én. Så der er garanteret mange, som har haft godt udbytte af såvel kognitiv terapi som medicinsk behandling (og måske også af andre behandlingsmetoder) - de har måske bare ikke det samme behov for at ytre sig her. Kunne det ikke være en mulig teori?

Jeg håber da heller ikke, at du forsøger at omvende andre, men jeg har bemærket, at der i rigtig mange af dine indlæg til stadighed bliver henvist til Gud som den ENESTE helbredende kraft. Og at det plager dig, at du ikke kan få lov at skrive fuldt og helt, HVAD det er som gør folk syge hhv. raske?

Jeg er stadig dybt undrende overfor, HVAD det er jeg ikke har undersøgt?? Men jeg er nok bare ikke intelligent nok til at forstå dit indlæg.

Og hvad angår skyldfølelse - så jeg giver bare som eksempel, at hvis man får at vide, at man er syg, fordi man ikke handler "rigtigt" i forhold til gud, så kan man få en skyldfølelse, man ikke behøvede at have.

Så ja, JEG synes, at du tager meget fejl og jeg finder, at det er dig, der fuldstændig fordrejer alt. Og sådan kan vi jo nok blive ved...

I dyb, dyb undren

Bente

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Bente
    Jeg prøver igen. Jeg påstod at du udtale dig om noget du ikke havde kendskab til, det gjorde jeg ud fra dine svar.
    Du skrev: Ocd-patienter er ikke dårlige mennesker der bliver straffet af GUD. Mit svar til dig: Nej mennesker er ikke dårlige, hvem har iøvrigt udtalt det :?: Om de bliver strafffet af GUD, ja det kan du jo læse i 2 mos bog kap 20. Svaret fortæller at du ikke har kendskab til det du udtalte. Min erfaring på egen krop fortæller det som står der er sandt.
    Du skriver: Jeg kan ikke lade være at stille spørgsmål, at hvis der fandtes en god og barmhjertig GUD, hvorfor findes der så ocd.
    Mit svar: Det svar finder du også i biblen 1 mos bog + en del andre steder. Dit spørgsmål fortæller igen at du intet kendskab har til emnet.
    Du skriver: man må respekterer at andre ikke er så troende.
    Mit svar: hvem er det som ikke respekter det :?: Hvis du mener det er mig så har jeg brug for et citat af det jeg skulle have udtalt som får dig til at sige det.
    Du skriver: Og ihvertfald ikke stille i udsigt at man helt sikkert kan blive rask, hvis bare man tror nok.
    Mit svar: Jeg mangler igen et citat, jeg har jo forklaret dig at det ikke handler om at tro nok, men det er korrekt at der er en årsag når bøn ikke høres.
    Du skriver : Det er en farlig vej at begive sig ud på efter min mening.
    Mit svar: Det er ikke farligt at søge GUD eller tro på GUD, det som er farlig er den fejllære som ikke troende forsøger sig med.
    Du skrev: Kære Malene- sygdom er ikke nogen straf og du er bestemt god nok selv.
    Mit svar: For mig er alle mennesker gode nok, indtil det modsatte er bevidst og det er iøvrigt ikke mig som skal dømme det. Om folk er gode eller ikke har iøvrig intet med mit svar at gøre. Jeg mangler her svar på hvordan du kan vide at det ikke er straf :?: Ingen ønsker det er straf, men hvad nu hvis det er :!: Har iøvrigt svaret på det længere oppe i denne mail.
    Du skriver: Som jeg ser det er det lige præcs den slags tanker man kan få, når man blander GUD ind i sygdom. Skyldfølelse.
    Mit svar: Hvis du har læst Malenes mails, så kan du se at hun er interesseret i det GUD dommelige, hun opfordrer til et møde med en prædikant, andet sted i forummet. Desuden mener hun selv det er en straf. Kan du vide om det er GUD der har lagt denne besked i hende :?:
    Er du sikker på at det ikke er din egen skyldfølelse du konfronteres med :?: alle andre behøver ikke få skyldfølelse fordi de tror. Som tidligere nævnt, så er skyldfølelse en følelse som alle mennesker har eller kan få i alle livets forhold der modsvarer ens ønsker, også ikke troende. Så skyld har intet med GUD at gøre, hvilket du igen ville vide hvis du kendte biblen.
    Du skrev endvidere: ocd skyldes ikke svigt i barndommen el forfejlet pottetræning, ---
    Mit svar: hvis du læser ovenstående indtil nu, så har du konkluderet på ting som tydelig viser at du ikke har kendskab til det du taler om.
    I nogen tilfælde vil det netop være sådan at feks svigt kan være en årsag til ocd. Du skulle undersøge psykologien før du udtaler dig om hvordan tingene hænger sammen. Freuds teorier taler netop også en del om den anale fase, som omhandler "potte træning" som kan medføre rengøringsvanvid eller overdreven trang til renlighed eller det modsatte.
    Fordi jeg udtaler mig om ting jeg har erfaring med, betyder det ikke
    at jeg har patent på sandheden, jeg mener heller ikke at jeg har givet udtryk på at det er sådan. Men jeg tror på åbenhed omkring de erfaringer folk har, hvis de er seriøse og respektere andres meninger og at de bygger på undersøgelser og ikke alene fortolkninger og tro.
    Men det er svært at have respekt for mennesker og tage dem alvorlige, hvis de kun tåler at høre det man selv tror på.
    At jeg kan udtale mig om at du ikke kender biblen, viser ovenstående eksempler. Såfremt du skulle kende biblen burde du måske tilkende give det, når du udtaler feks at sygdom ikke er straf. Du kan jo ikke vide om det er korrekt det som står i biblen, medmindre du har erfaringer dermed.
    Du ønsker ikke at GUD og sygdom blandes sammen, fint nok du behøver ikke blande det, det er jo et valg. Men hvad nu hvis det viser sig at det er sådan det hænger sammen. Skulle jeg så ikke have lov til at fortælle folk om det, således at de selv kan træffe et valg. Som du selv skriver: du har ikke set lyset. Det har jeg, det må være et tydelig bevis, måske ikke for dig, men for mig og de mennesker som omgiver mig. Jeg ønsker bare at folk får samme mulighed som jeg fik, at blive rask på en rimelig nem måde.
    Jeg mangler ikke beviser på om der findes en GUD, men beviser på dine udtalelser som ovenfor. Feks. det om terapi. Eller en begrundelse for dine svar.
    Om mine udtalelser er mere rigtige end dine, tja, det kunne være fordi jeg har undersøgt det jeg udtaler mig om og fordi mine udtalelser bygger på indsigt, viden og erfaringer. Som du vil være nødt til at modbevise såfremt du mener det modsatte. Ja, det er svært at tage dig alvorlig når dine udtalelser går imod mine erfaringer, men måske du har erfaringer med GUD, som beviser du har ret.
    NEJ jeg tror ikke på at ocd-foreninge vil manipulerer med folk, jeg tror på at de arbejder ud fra det bedste de tror på og at de selvfølgelig mener at kognitiv terapi og medicin er det, som de har erfaring med som det bedste på market. Jeg tror også på at kognitiv terapi kan være en hjælp i al almindelighed, bare ikke til store problemer, fordi jeg har erfaret det igennem mit arbejde som terapeut (hvor jeg brugte det).
    Det plager mig ikke ligefrem at jeg ikke må udtale mig, men det undrer mig at man er så bange for at høre sandheden om sammenhængen, det er jo netop med til at give folk forvrængede billeder af virkeligheden. Og så mangler jeg simpelhen en begrundelse for hvorfor netop det med GUD er tabu og feks ikke andre behandlingstilbud.
    Du skriver at jeg er nedladende og nedgørende, vil du venligst begrunde det? :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej LS!

Som jeg skrev, så kan vi blive ved.. Så det er nok lidt spild af tid, at jeg kommenterer dit indlæg.

Jeg kan ikke se koblingen mellem OCD/straf og de ti bud (2. mosebog kapitel 20). Sorry! Men jeg kan da ikke være uenig i, at man ikke må slå ihjel osv. Hvordan du kan få straf og OCD viklet ind i det, ja, det er sørme en gåde? Men din fortolkning af det, må være noget anderledes end min.. Men lad nu det ligge. For vi jo kommer jo ingen vegne.

Og jeg synes, at du mere end antyder, at det er en straf fra Gud, at man får OCD - helt ærligt LS! Og så får man da netop skyldfølelse, hvis man begynder at tro på den slags. Hvis du ikke forstå det, så er det da vist dig, der mangler lidt psykologisk indsigt. Iøvrigt er det nok den forkerte, du beskylder for manglende indsigt, viden og erfaring på det psykologiske plan.
    Jeg kan få det helt dårligt over, at Malene nu skal læse, at hun måske har fået "lagt en besked ind i sig".

Jeg kan også forstå ud af det siger, at fx svigt udløser OCD - dvs jeg har svigtet min søn? Det er korrekt, at han har været udsat for en traumatisk oplevelse, men så absolut aldrig, aldrig nogen svigt. Så jeg har absolut ikke skyldfølelse og har heller ingen grund til det. Har du tænkt på, hvad dine udtalelser kan gøre ved evt. "nye" forældre, der søger dette forum? At antyde, at deres børn har OCD på grund af svigt? (Og på grund af fædrenes synder osv.) Sikke noget sludder.

Jeg synes, du er nedladende og nedgørende, fordi du påstår, at jeg ikke ved noget om noget som helst. Du aner jo ikke en dyt om, hvad jeg ved og hvilke erfaringer jeg har gjort mig. Ej heller hvilken uddannelse jeg har.

Og når man bliver skræmt af sådan én som dig, så er det jo netop fordi du ikke blot er troende, men er "frelst". Og du vælger at se bort fra al dokumentation omkring kognitiv adfærdsterapi og medicinsk behandling. Det behøver jeg da ikke at bevise - det er der da videnskabelige undersøgelser, der viser.

Det plager mig, at denne debat efterhånden er helt ude af proportioner og det plager mig rigtig meget, at fx. Malene skal læse det vi har skrevet - især den del, der handler om straf og om at "lægge beskeder" i mennesker. Det er altså yderst skræmmende! Og jeg kan levende forestille mig, hvad det kan gøre ved et menneske, som i forvejen er plaget af tvangstanker.

Jeg vil undlade at kommentere resten af dit indlæg det taler fint for sig selv med alle dets selvmodsigelser.

Til sidst vil jeg dog sige, at det er en forfærdelig tanke, at du arbejder som terapeut og "piller" i andre menneskers sjæle. Det kan give mig helt ondt i maven.

Jeg vil undlade at kommentere flere af dine indlæg og blot håbe på, at du ikke kommer til at skade nogle mennesker. Og endelig er mit håb, at administrator vil fjerne de indlæg, der kunne skade andre - og mine kan han fjerne ved samme lejlighed, hvis det giver bedre mening og sammenhæng. For diskussioner som disse er vist ikke det, dette forum er beregnet til? Det skulle jo gerne være en hjælp og støtte og ikke det modsatte.

Betænkelige hilsner

Bente

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Bente
    Jeg tror du har ret denne diskussion skal ikke fortsætte. Du læser kun det du vil læse. Desuden har du gjort denne diskussion til noget personligt og du angriber, som om jeg var det værste menneske der eksisterede, du er ikke åben for en seriøs snak omkring de ting der foregår og føler dig angrebet uanset hvad jeg skriver, jeg tror derfor at du har større problemer en du selv regner med. Jeg tror også at folk må meget mere bange for dig end for mig, for du nedgør andres erfaringer og forsøger at få frembragt en fordrejning som ikke har hold i virkeligheden. Blot fordi jeg har en anden mening end du og for at nedgør din modpart. Måske prøver du også at insinuerer at du er et meget bedre menneske end jeg er. Fordi jeg er frelst kan jeg netop fortælle folk at de ikke behøver frygte deres sygdomme for det at være frelst betyder nemlig at man har fred. Jeg behøver heller ikke generer andre. For mig er alle ok.
    Du påstår at jeg taler nedladende og nedgørende, her syntes jeg, du skulle se på dine egne udtalelser, sjældent har jeg hørt mage til primitiv tilbagemelding.
    Bare lige for at få tinge i rette sammenhæng: jeg har jo ikke påstået at du skulle have svigtet din søn, det må være dine egne fortolkninger. Jeg skrev at svigt kunne være (det betyder ikke nødvendigvis) årsag til rengøringsvanvid eller det modsatte.
    At jeg skrev at du ikke kunne vide om GUD havde lagt denne besked i hende. Kan jeg ikke se noget som helst galt i, eller du mener måske at dine tanker er et produkt du selv skaber, hvis det er sådanne så burde det jo ikke være et problem at have ocd. Igen har du ret du forstår simpelhen ikke at læse det jeg skriver eller også forstår du ikke at håndterer det på en moden og respekfuld måde. Du kunne spørge mig, når du finder noget du syntes er imodstrid med det du mener, istedet for denne umodne måde at konkluderer tingene på. Du må have et enormt mindre værd når du er nødt til at angribe tingene sådan som du har gjort her. Du mangler simpelhen for mange informationer før du kan forstå hvad der fortælles, det orker jeg ikke engang at gå ind i. Men jeg har utrolig ondt af dig, du kan ikke have det godt :!:
    Til udpensling: 2 mosbog, 5-6 :!: :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Det indlæg, der var her tidligere, er blevet slettet af redaktøren efter forfatterens ønske.

Hilsen Lisbeth
    -redaktør-

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Simone!

Jeg vil bare lige sige, at jeg bestemt ikke finder dig nedgørende. Tværtimod synes jeg, det er et dejligt befriende indlæg med masser af humor - FEDT.

Og du har fuldstændig ret - Freud har da ikke levet forgæves, men tiden er nok rendt lidt fra ham..der er heldigvis sket meget på området siden da.

Og dit råd til Malene (og andre) om at opsøge en præst med disse spørgsmål er en rigtig god idé.

Også knus til dig - og ikke mindst tak for at lette stemningen lidt!! Eller du har i hvert fald lettet den for mig.

Bente

PS: Farer ud og køber Herbalife i morgen - he he

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Indlægget, der var her tildligere, er slettet af redaktøren efter forfatterens ønske.

Vh Lisbeth
    -redaktør-

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard

Hej Alle.

Jeg har den 30. august 2005 låst dette forum, da måden at skrive på har taget en uheldig drejning. Der står følgende i vores regler: Ikke bande og svovle af andre brugere. Behandl andre som du selv vil behandles. Tonen bliver ikke længere holdt under dette emne, derfor har jeg låst det. Jeg vil gerne opfordre til en mere sober tone fremover. Der skal være plads til alle i OCD-foreningens forum, men når indlæggene tager en uheldig drejning, sætter vi bremserne i.
    Jeg håber I kan acceptere dette. Hvis ikke skal I være velkommen til at sende mig en mail.

lisbeth@ocd-foreningen.dk

Lisbeth

Lignende emner

1. Så blev det vinter og mor gav op.....
    By mor in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Svar: 17
    Nyeste indlæg: 30. December 2009, 15:20
  2. Ingen tvangstanker, andre der har det sådan?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 20
    Nyeste indlæg: 7. October 2005, 11:11

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •