Jeg er helt ny herinde.
Jeg har i et halvt år gået til psykolog, som henviste mig til en psykiater, da hun mente at der skulle noget medicin ind over.
Jeg er bange for at røre ting. Jeg kan ikke røre gelændere, dørhåndtag, de der knapper ved et lyskryds, hadder at tage imod penge fra kunder i den butik jeg arbejder i, kan ikke klare at røre andres folks hænder, kan ikke røre ting der ikke er mine, skal altid skylle et glas helst flere gange hvis det ikke er mit eget, kan ikke så godt spise ved andre mennesker, for kan ikke lade være med at tænke på om bestik og tallerken er beskidt eller om der er kommet noget i maden, eller om dem der har lavet maden har røget. Osv.
Jeg er mange for mørke, bange for at være alene hjemme, tænder lys over alt når jeg skal gå rundt, når jeg skal rundt i lejligheden går min kæreste næsten altid med mig rundt, for tør ikke alene, jeg tør ikke at cykle når det er mørkt, tør ikke at kigge bag ved mig, kan ikke lide at jeg ikke kan se ned til mine ben og ikke ved om der er noget ved dem, kan ikke lide at stå foran min seng, kan ikke sove hvis døren ikke er lukket helt på klem, den må ikke være helt lukket og den må ikke stå lidt åben så der kan nå at komme fingre ind, har svært ved at sove med lyset slukket, tør ikke kigge ind i biler og buske, at bange for at jeg ser døde mennesker eller et menneske der sidder og kigger på mig, tør ikke kigge over til vinduet mens jeg sidder her og skriver, kan ikke være i bad alene, kan ikke stå med hovedet nedaf og tørre hår, er mange for der kommer nogen jeg ikke kan se.
Jeg har problemer med at spise mad, føler at maden bliver levende inde i min mund når jeg har spist lidt, føler det er mider og orme. Kan ikke spise nudler overhovedet. har meget svært ved ris og spaghetti selvom jeg elsker smagen. Har problemer med at spise andet mad hvis jeg først får en tanke ind i hovedet om at det er noget andet. Har problem med hvis jeg ser noget ulækkert i fjernsynet når jeg spiser, eller hvis jeg ser nogen ryge i fjernsynet når jeg spiser. Hvis jeg kører i min bil og jeg ser nogen ryge i en af de andre biler, holder jeg automatisk vejret, og det gør jeg også hvis jeg går forbi nogen der ryger.
Åh ha, jeg kunne blive ved.
Er det der der OCD jeg har? eller hvad er det, det kunne være meget rart at få et navn på hvad det er der sker.
Har haft det lige så længe jeg husker, men det er nok blevet lidt være den sidste periode, min far døde for et år siden, og der fik jeg muligheden for hjælp til en psykolog, og der fik jeg efter en periode ved hende fortalt hende at det ikke kun var det at min far var død at der var galt, men at der faktisk var meget mere, og det var derfor hun sendte mig videre til en psykiater, og der har jeg så været i en periode nu.
Det første medicin jeg fik, fik jeg i en meget lav dosis, og den første aften jeg spiste det, vågnede jeg om natten ved at jeg lå på gulvet og næsten ikke kunne bevæge mig, jeg troede at jeg skulle dø. Jeg kunne ikke tale, min kæreste hjalp mig op i sengen igen, og hvis jeg havde kunnet tale, ville jeg have sagt til ham at jeg skulle have været på sygehuset. jeg sov næsten uafbrudt de næste 3 dage, har aldrig sovet så længe før. Jeg spiste aldrig de piller igen. Har efter dette fået nogle andre piller, Paroxetin HEXAL hedder de, der er jeg nu kommet op på 50 mg dagligt, og de hjælper endnu ikke, har spist dem siden januar.
Jeg kunne meget godt tænke mig at skrive sammen med andre om det, da det ville være en stor støtte, kender ingen andre der har det på samme måde som mig.
Og kunne enormt godt tænke mig at få et navn på hvad det er, min psykiater kalder det bare angst, men synes bare at meget af det jeg føler der er galt, minder om det der OCD??????
Håber der er andre herinde der kan forstå mig.
Med venlig hilsen Heidi

Besvar med citat