Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Komb. antidepressiv og antipsykotisk beh. samt medicinskræk

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Komb. antidepressiv og antipsykotisk beh. samt medicinskræk

Hej

Jeg er 29 år og har haft angst siden jeg var 7 år, med både tvangstanker og tvangshandlinger. Jeg er nu i arbejde 18 timer om ugen og har været det i ½ år. Inden da gik jeg ledig i 4 måneder efter at have afsluttet efteruddannelse og efter at have haft forskellige jobs som jeg ikke kunne klare pga. min ocd.

Jeg får 150mg Zoloft, hvilket desværre ikke hjælper særligt godt på mine tvangshandlinger og tvangstanker. På grund af min meget generende medicinskræk har det taget mig over et år at komme op på 150mg zoloft. Nogle gange ville jeg ønske at min psykiater ville indlægge mig og tvangsmedicinere mig.

Nå men nu står jeg så i den situation at min psykiater synes at jeg skal suppleres med lav dosis antipsykotika, Zeldox 40 mg dagligt. Jeg har i lang tid (4-5år) fornemmet en svag paranoia hos mig selv. Min mor er paranoid og derfor har jeg altid været meget opmærksom på, om jeg også er det. Min psykiater mener nu at jeg måske har noget "nær"paranoia. Det gør mig meget ked af det men samtidig er det en kæmpe lettelse for mig da jeg føler at han har ret.

Jeg vil enormt gerne høre fra andre der kender til en behandling der er kombineret med antipsykotika og/eller andre der lider af medicinskræk.

Hilsen Tina

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hejsa Tina. Jeg får ikke medicin mod min ocd, da jeg har en anden sygdom det går ind og forstyrre. Men jeg får zeldox, det har jeg spist i en del år snart. Jeg har fået det rigtig godt på zeldox, har ingen bivirkninger andet, at i perioder har været lidt sløv om morgen, men det er sjælden nu. Jeg sover ret godt om natten på dem. Jeg er meget medicinfølsom, og har haft nogle uheldig oplevelser med medicin på den konto. Men det afholder mig nu ikke for at prøve noget nyt, jeg evt. kunne få det bedre af. Man kan jo bare stoppe igen, hvis medicinen giver kvaler og så er man den erfaring rigere. Se lidt sådan på det, hvis du var fysisk syg og havde ondt ville du sikkert sige ja tak til medicin, det kunne måske være et spørgsmål om liv eller død. Psykken har også brug for medicin, så man kan fungere, det tager mange kræfter, hvis psykken er presset for meget.
    Håber det bedste for dig.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Tusind tak for svaret.

Det er rart at høre at jeg ikke er den eneste her med flere psykiske lidelser. Det er også rart at høre at du har haft gode oplevelser med Zeldox. Jeg kan snart samtlige bivirkninger på zeldox udenad. Det er nok lidt dumt af mig overhovedet at læse om bivirkningerne når jeg har det, som jeg har det. Men jeg kan ikke lade være. De bliver studeret som skulle jeg til eksamen.

Lignende emner

1. Bivirkninger efter udtrapning af antidepressiv medicin
    By Lisbeth in forum Behandling af OCD
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 28. January 2009, 16:29

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •