Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Dette gør jeg :(

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Dette gør jeg :(

Hej...

Efter jeg har læst lidt om alt det med ocd, og efter at have set en udsendelse på tv2 så er jeg desværre bange at jeg lider af ocd.

Jeg har det sådan at jeg er i pubeteten og har uren hud, efter det med min urene hud tror jeg faktisk at det har haft stor betydning for jeg har det sådan at jeg kan være i en tilstand af hvad jeg kalder "ren" og "beskidt" - det kommer jeg tilbage til, men det med det urene hud begyndte at blive et problem og det er her "ren" og "beskidt" kommer ind i billedet. Jeg rører ikke ved min hud i hovedet når jeg er i denne tilstand. Ligeledes røre jeg ikke ved mit hår eller putter mine fingre i munden (lyder som et barn, men når man lige har rørt ved chokolade osv.). Desuden gør jeg meget ud af at jeg er ren og kan bruge en del tid på at bade og sårn. Men så nogle gange når alt dette går galt at jeg ikke lige kommer i bad så er jeg i "beskidt" tilstand. Nu vil jeg godt røre ved mig selv i håret og hovedet men her synes jeg med det samme det ikke er specielt renlig og så går jeg ikke ind på mit værelse eller røre ved mine guitare (mine elsklinge :)) for mit værelse er MIT sted. Her kommer min perfektionisme ind også. Alt er perfekt på mit værelse og der ligger ikke en ting forkert. Hver gang jeg er på mit værelse og skal til og i seng eller på arbejde, så skal jeg tjekke om alt står som det skal... Det samme gør jeg med mig selv. Jeg skal tjekke om der er noget i mit hår, om jeg har noget i hovedet, i øjnene, omkring munden osv. Det kan være ting som et fnug der sidder på mine øjenvipper :roll:

En ting der også er irriterende er at jeg synes det er ulækkert at :oops: lave på toiletten. Jeg tørrer mig rigtig meget bagi for nu at sige det rent ud og inden jeg skal i bad vasker jeg mig altid med en engangs vaskeklud flere gang "dernede" foran og bagved...

Har i nogle gode råd til mig... Please for vil virkelig gerne bare have det fuldstændig normalt...

Takker mange gange på forhånd.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Anonymo.

Du har OCD. Kan genkende det med den rene og urene tilstand fra mig selv. Hvis jeg er i uren tilstand, fx. har været ude i regnvejr og siddet i en bus, så tager jeg straks mit tøj af når jeg kommer hjem, så jeg ikke kommer til at "smitte" på mine møbler. Hvis jeg er i uren tilstand, er det på en måde som et frirum for mig (langtfra altid), fordi så kan det jo ikke betale sig for mig, at være sådan på vagt over for de snavsede sæder i bussen, de snavsede mennesker el. cykel- og barnevognshjul, som jeg kan risikere at komme i fysisk kontakt med i det offentlige rum, de evt. snavsede varer når jeg køber ind osv...
    Og har det ligesom dig, jeg har bestemte steder i mit hjem, hvor jeg Aldrig ligger snavsede ting, og andre steder er urene... Og bruger også meget tid på personlig hygiejne. Synes du skal finde mod til at snakke med dine forældre om det, og opsøge din læge og få en henvisning - man behøver ikke have tvangstanker for at have OCD, det har jeg heller ikke.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard

Hej med dig.

Jeg tror også, at du har OCD. Alle de symptomer, du beskriver, er tegn på det. Jeg synes også, at du skal fortælle dine forældre det. Få dem til at tage med dig ned til lægen, så I kan snakke med ham/hende om det. Du kan evt. printe det ud, du har skrevet herinde. Det er en god beskrivelse af, hvordan du har det. Du har behov for hjælp. Jo før du får hjælp, des bedre er det. Det gør det lettere at komme ud af OCD'en igen.

Held og lykke med det. 8)
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Ja, det er en rigtig god idé at printe det du har beskrevet her og tage det med til lægen, for det kan føles meget svært/pinligt at skulle beskrive sin ocd-adfærd... :!:

Registreringsdato
    Oct 2006

Standard Sv: Dette gør jeg :(

Hej Anonym...

Jeg ligger bare lige en hurtig besked til dig.. :) Jeg lider selv af OCD, du skriver ikke hvor gammel du er men siger du er i pubertets alder. Lige først, du skriver du har meget uren hud... jeg har en tvilling bror(17 år) som bruger noget creme mod urenhud/bumser/akne og hvad det nu kan bruges til :) det hedder Basiron.. det kan jeg hvertfald stærkt anbefalde, han kan sagtens se hvis han ikke bruger det 2-3 uger, så får han uren hud. men ikke ret meget når han bruger det, så det kan du prøve :)
    Ja det lyder meget som om du lider af OCD, du bør snakke med dine forældre hurtigst muligst, det er vigtig at komme i behandling hurtig.. jo før jo bedre :)
    hvis du har lyst er der en mailing gruppe for OCD-ramte, lidt som denne, adresse er www.cerony.dk den er også skrevet i OCD-foreningen blade.. den er rigtig god, der kan du altid spørger om alt mellem himmel og jord, og den er en rigtig god støtte..

Med venlig hilsen Kristina

Citer Oprindeligt indsendt af Anonym Se indlæg
    Hej...

Efter jeg har læst lidt om alt det med ocd, og efter at have set en udsendelse på tv2 så er jeg desværre bange at jeg lider af ocd.

Jeg har det sådan at jeg er i pubeteten og har uren hud, efter det med min urene hud tror jeg faktisk at det har haft stor betydning for jeg har det sådan at jeg kan være i en tilstand af hvad jeg kalder "ren" og "beskidt" - det kommer jeg tilbage til, men det med det urene hud begyndte at blive et problem og det er her "ren" og "beskidt" kommer ind i billedet. Jeg rører ikke ved min hud i hovedet når jeg er i denne tilstand. Ligeledes røre jeg ikke ved mit hår eller putter mine fingre i munden (lyder som et barn, men når man lige har rørt ved chokolade osv.). Desuden gør jeg meget ud af at jeg er ren og kan bruge en del tid på at bade og sårn. Men så nogle gange når alt dette går galt at jeg ikke lige kommer i bad så er jeg i "beskidt" tilstand. Nu vil jeg godt røre ved mig selv i håret og hovedet men her synes jeg med det samme det ikke er specielt renlig og så går jeg ikke ind på mit værelse eller røre ved mine guitare (mine elsklinge :)) for mit værelse er MIT sted. Her kommer min perfektionisme ind også. Alt er perfekt på mit værelse og der ligger ikke en ting forkert. Hver gang jeg er på mit værelse og skal til og i seng eller på arbejde, så skal jeg tjekke om alt står som det skal... Det samme gør jeg med mig selv. Jeg skal tjekke om der er noget i mit hår, om jeg har noget i hovedet, i øjnene, omkring munden osv. Det kan være ting som et fnug der sidder på mine øjenvipper :roll:

En ting der også er irriterende er at jeg synes det er ulækkert at :oops: lave på toiletten. Jeg tørrer mig rigtig meget bagi for nu at sige det rent ud og inden jeg skal i bad vasker jeg mig altid med en engangs vaskeklud flere gang "dernede" foran og bagved...

Har i nogle gode råd til mig... Please for vil virkelig gerne bare have det fuldstændig normalt...

Takker mange gange på forhånd.

Lignende emner

1. Nogen der kender til dette?
    By Tamborin in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 23. November 2006, 17:30
  2. Læs før du skriver/læser i dette forum !!!
    By Mads in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 23. November 2006, 01:50
  3. Spam på dette forum
    By Mads in forum Hjemmeside
    Nyeste indlæg: 16. January 2006, 02:15
  4. Læs venligst før du skriver i dette forum !
    By Mads in forum OCD i medierne
    Nyeste indlæg: 15. March 2005, 00:56
  5. Er dette også OCD?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 11
    Nyeste indlæg: 12. March 2005, 12:18

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg