Hej...
Efter jeg har læst lidt om alt det med ocd, og efter at have set en udsendelse på tv2 så er jeg desværre bange at jeg lider af ocd.
Jeg har det sådan at jeg er i pubeteten og har uren hud, efter det med min urene hud tror jeg faktisk at det har haft stor betydning for jeg har det sådan at jeg kan være i en tilstand af hvad jeg kalder "ren" og "beskidt" - det kommer jeg tilbage til, men det med det urene hud begyndte at blive et problem og det er her "ren" og "beskidt" kommer ind i billedet. Jeg rører ikke ved min hud i hovedet når jeg er i denne tilstand. Ligeledes røre jeg ikke ved mit hår eller putter mine fingre i munden (lyder som et barn, men når man lige har rørt ved chokolade osv.). Desuden gør jeg meget ud af at jeg er ren og kan bruge en del tid på at bade og sårn. Men så nogle gange når alt dette går galt at jeg ikke lige kommer i bad så er jeg i "beskidt" tilstand. Nu vil jeg godt røre ved mig selv i håret og hovedet men her synes jeg med det samme det ikke er specielt renlig og så går jeg ikke ind på mit værelse eller røre ved mine guitare (mine elsklinge :)) for mit værelse er MIT sted. Her kommer min perfektionisme ind også. Alt er perfekt på mit værelse og der ligger ikke en ting forkert. Hver gang jeg er på mit værelse og skal til og i seng eller på arbejde, så skal jeg tjekke om alt står som det skal... Det samme gør jeg med mig selv. Jeg skal tjekke om der er noget i mit hår, om jeg har noget i hovedet, i øjnene, omkring munden osv. Det kan være ting som et fnug der sidder på mine øjenvipper :roll:
En ting der også er irriterende er at jeg synes det er ulækkert at :oops: lave på toiletten. Jeg tørrer mig rigtig meget bagi for nu at sige det rent ud og inden jeg skal i bad vasker jeg mig altid med en engangs vaskeklud flere gang "dernede" foran og bagved...
Har i nogle gode råd til mig... Please for vil virkelig gerne bare have det fuldstændig normalt...![]()
Takker mange gange på forhånd.

Besvar med citat