Jeg er overbevist om at jeg har damp, det er ikke en ny ting, men en ting som jeg længe, også inden diagsnosen OCD, har haft i tankerne. Jeg har aldrig været en pige som hang i gardinerne, og hele denne hyperaktivitet har jeg aldrig haft.
Derimod var jeg stille og "drømmende" i skolen. Jeg havde prblemer med indlæringen, ikke at jeg var tilbage intelligentsmæssigt, men jeg kunne ikke stave og regne, var langt bagud motorisk og kunne ikke følge med i timerne pga min lave koncentrationsevne.
Allerede som 9-årig stiftede jeg første gang bekentskab med psykiatrien, i det at min lærer fik mig henvist til børneklinikken på østerbro hvor jeg skulle tale med en psykolog. De fandt imidlertid intet galt med mig. Men som de skrev i min raport, var jeg intelligent og foran jævaldrende på dette område, jeg var dårlig motorisk, og ellers fandt de intet bekymrende ved mig.
Jeg læste en artikkel i dag inde på damp-forenings hjemmeside, om piger og kvinder med damp, jeg fandt nogle påfaldende ligheder, deriblandt også angst, ocd, tankespind, scocial fobi, og depression og det at kvinder/piger ofte ikke er hyperaktive.Også andre steder har jeg fundet lighedstegn, det drømmende, at jeg motorisk var bagud, indlæringsproblemer, manglende koncentrationsevne, temperement, og problemer med økonomistyring og hukommelse.
Idet hele taget bliver ocd og damp ofte nævnt i sammenhæng.

Er det min psykiater der skal give mig en diagnose, er der nogen som kender til Damp i forbindelse med OCD, og er der nogen som ved hvordan medicinen for Damp virker og om det virker negativt på tvangstankerne???

Knus Simone :)