Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Tidligere indlæg - update

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Tidligere indlæg - update

Jeg har tidligere skrevet et indlæg vedr. min OCD, som omhandlede katastrofe tanker om mit forhold til min kæreste.

Nu er der imidlertid sket det, som ikke måtte ske. Jeg har gået i behandling for min OCD på klinik for angst og personlighedsforstyrrelser i Århus i ca. 3 måneder. Her har jeg udfordret alle mine tvangshandlinger (det som jeg gjorde for at forholdet ikke skulle gå i stykker) ...... Og ja, i søndags slog min kæreste gennem 6 år op. Han har stort set ignoreret mig siden.

Det er så hårdt, at man ikke fatter det. At sygdommen OCD og depression skal have lov til at ødelægge et ellers godt forhold. :(

Det er endnu ikke gået op for mig hvad det egentlig er som er sket, men nu er mine tvangshandlinger blevet forstærket, nu omhandler det bare tankerne om at: 'hvis jeg ikke gør det på den måde, så får jeg ham ikke tilbage igen'

Håber tiden kan få mig til at få det bedre igen.

Hilsen Pia.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Kære Pia
    Jeg er ked af at du har mistet din kæreste, det er bare røv og gu er det hårdt.
    Jeg lufter lige en tanke, og håber at du kan se den objektivt selvom at du var/er glad for din nu exkæreste.
    I et godt forhold er man der for hinanden, man udviser kærlighed og forståelse, også, ja måske enda specielt, når man lider af en sygdom. (har du fortalt ham om denne?)
    At din kæreste nu ignorerer dig, syntes jeg i det hele taget udviser en mangel på empati.
    Jeg er ked af at du må det i gennem, specielt oven i at du skal arbejde med dine tvangshandlinger.

Håber du snart får bedring.
    Knus Simone

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard malling30

Hej Simone.

Tusind tak for dit indlæg. Du har så meget ret. Der er nu gået lidt tid siden han gjorde det forbi. Jeg er stadig meget ked af det, men begynder så småt at tænke rationelt i modsætning til tidligere, hvor jeg var styret af mine følelser.

Min eks-kæreste har langt hen af vejen støttet mig, men det sidste ½ år, har han ligesom ændret karakter. Han kender til min sygdom.

Pga. min depression har jeg tendens til at beskylde mig selv for hvad der nu er sket. Jeg skulle aldrig have sagt/gjort dit og dat...... Jeg skulle have taget mig sammen og kommet gennem min sygdom osv osv. Jeg ved at det er latterlige tanker, og prøver at bekæmpe dem. :cry:

Min OCD er blevet værre efter denne nedtur, men prøver at modstå handlingerne så godt jeg kan. :?

Hilsen Pia.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Pia,

Blot en venlig tanke fra en der føler med dig.....
    Jeg har for et par måneder siden prøvet det omvendte... at være kæresten der blev kørt ud på et sidespor fordi OCD tog magten og startede en virklighedflugt...

Det lyder som om om du er ovre erkendelses fasen og ikke grundlæggende kunne have gjort noget for at undgå et brud.... ikke noget du kan relatere til OCD som jeg læser dit indlæg....
    Jeg tror det er vigtigt at du tænker over om bruddet overhovedet relaterer til OCD. Det siger jeg i og med at det holdt i 6 år. Hvis OCD alene var årsag, så tror jeg ikke det var gået så langt tid..
    Og med det ment som noget positivt.. mennesker går fra hinanden af mange årsager, og din OCD er ikke nødvendigvis skylden...

Lignende emner

1. er der nogen der læser indlæg herinde?
    By Mickayish in forum Netværksforum for voksne med OCD
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 14. April 2010, 10:27
  2. Ged med server...indlæg forsvinder
    By Mads in forum Hjemmeside
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 30. January 2008, 16:45
  3. Serviceloven §100 (tidligere §84)
    By ida in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 63
    Nyeste indlæg: 9. May 2007, 23:13
  4. Rykke tråde med nye indlæg op?