Viser resultater 1 til 9 af 9

Emne: Søger ocd-personer med ditto

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Søger ocd-personer med ditto

Nå, så vil jeg da gerne være den første med et oplæg. Har flyttet det fra et andet forum.

Jeg er en ung mand på 32. Jeg har haft ocd siden jeg var ca. 14. Jeg har været i behandling nogen tid og er da også kommet et stykke vej. Jeg har også været medlem af foreningen et par år.

Jeg har oplevet at mine tanker og ritualer er gået ”ind i kroppen” dvs. at jeg er meget fokuseret på hjertebanken, indre ubehag, laver mavestød, tror jeg kan kontrollere hjertebanken. Rømmer mig, hoster meget, bider tænder hårdt sammen, laver små krampe bevægelser.
    Dette gør mig meget angst og urolig. Og ritualerne bliver værre og det hele kører i ring indtil jeg for ”flyttet” tankerne væk. Eller accepterer de er der.

Disse ritualer kommer specielt når jeg er på ”fremmed grund” blandt mange mennesker, i venners lag eller familien. Ikke når der er om arbejde eller den slags sammen hænge

Jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med personer der har oplevet noget af det samme. Samme slags ritualer. At de er gået ind i kroppen og er meget fokuseret på det indre.

I er meget velkomne til at skrive til mig på : kaajdk@hotmail.com

Med venlig hilsen

Kim

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Dejligt med dette forum Håber flere ocd-ramte snart finder vej hertil.

Kim: er glad for at vide at du er i behandling... :) Går du på ocd-klinikken i Risskov el. i Kbh., eller er det hos en psykolog?
    Grunden til at du ikke plages så meget af din ocd på arbejde m.m., er sikkert fordi du kender "rutinen" der, og måske også bedre kan "tillade" dig at fokusere på din ocd, når du er på "fremmed grund"...

Får du medicin? Skal nemlig selv i gang med medicin når jeg er færdig med at amme, men har kun prøvet cipramil tidligere, og planen er, at jeg skal prøve Zoloft; har du, el. andre herinde, erfaringer med den medicin :?:

Vh. Mai

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    nordjylland
    Alder
    38

Standard

Hej Mai.

Mange tak for dit svar. Ja lad os få gang i dette forum det er godt at få åbnet for posen.

Jeg er i kognitiv behandling hos en speciallæge i odense og har været det nogen tid.

Med hensyn til medicin har jeg været på zoloft længe det syntes jeg virker.
    Jeg er dog ikke på det nu men et andet pordukt der hedder "Merck" hvor jeg tager 100 mg.

Der har været mange problemer med medicin efter de nye regler med tilskud, Zoloft er blevet urimeligt dyr, og jeg jeg har prøvet andre forskellige produkter f.eks. Ranbaxy, som jeg ikke syntes om.

Det er svært at sige hvilke kopi-produkter der er de bedste. Og det er i hvertfald noget skidt med de nye tilskudsregler

med venlig hilsen
    kim

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Kim.

Ang. den dyre medicin; har du læst tråden: servicelovens §84, under jura, dokumentation og lovgivning? §84 handler om merudgifter i forhold til fysisk el. psykisk sygdom. Det er et krav, at du har merudgifter til udgifter til fx. medicin, håndsæbe, bodyshampoo, wc-papir, cremer, vaskepulver m.m, der når op på over 500 kr. om måneden. Det har du nok, når du får medicin...
    Læs tråden, og søg så - og ank, hvis du får afslag! :)

Registreringsdato
    Sep 2005

Standard

Hejsa.

Jeg har også været på Zoloft (eller kopier) i lang tid og synes de har en vis effekt. Jeg har haft skåret helt ned til 50 mg hver tredie dag, men nu er min far blevet syg og da min ocd bla. munder ud i angst for sygdomme har det fået min ocd til at blusse op :o(

mvh, Allan

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej allesammen........og hej allan.

Jeg sidder netop med samme problem som du, nemlig angsten for sygdomme. Jeg har været i behandling hos flere forskellige psykologer, uden det har hjulpet det store. Jeg har også taget Ciprelex, som jeg desværre ikke kunne tåle.

Lige pt. har min ocd aldrig været værre, og hvis nogen af jer har gode råd eller kender en god behandler, ville jeg blive nærmest lykkelig over at hører fra jer.

jeanita_mose@hotmail.com

Mvh Jeanita

Registreringsdato
    Sep 2005

Standard Sygdomsangst

Hej Jeanita.

Hvordan viser din angst for sygdomme sig? Er det angst for bakterier, Virus så kan du prøve at behandle det kognitivt. Dvs. tvinge dig selv til at springe en håndvask over eller udsætte dig selv for ting du 'tror' er farlige. Er det angst for egentligt sygdom er det lidt sværere (som mig) men et besøg hos lægen hjlper ofte lidt.

Skriv meget gerne lidt mere om dit problem. Jeg prøver at lægge hele min sygdomshistorie op under 'sygehistorier' her på siden om lidt.

mvh, Allan

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Odense

Standard

Hej alle sammen, det er rart at høre at jeg ikke er den eneste der har dette helvede inde i hovedet...........
    Har haft Ocd i næsten al den tid jeg kan huske, ( er 25) men har først for 4 mdr siden fået sat navn på sygdommen og er nu ved at prøve medicin.....dog uden den store effekt endnu.....prøvede først Paroxetin som jeg fik det dårligt af, og er nu på Fontex på 6. uge, dog uden resultat endnu. Får 40 mg, men lægen si´r jeg måske ska op på 60 eller 80.
    Er osse på venteliste til kognitiv behandling i Assens.
    Håber det snart virker......og jeg tror osse jeg blir flittig bruger af dette udemærkede forum.

Mvh Anders

Registreringsdato
    May 2008

Standard Sv: Søger ocd-personer med ditto

hejsa jeg er en pige på 25 jeg har haft ocd siden jeg var ca 7 år. det der med at klappe tænderne sammen har jeg også. en ocd, ting der plager mig meget for tiden er at jeg skal have luft i munden og så puste det ud, hvis jeg bliver utryk eller er spændt kan jeg ikke styre det og det er lige som om luften kommer i min mund uden jeg gør noget. kh tina

Lignende emner

1. Woman søger..
    By PernilleWoman in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 23. September 2009, 22:37
  2. søger 10 personer
    By mee88 in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 11. March 2008, 16:39
  3. Søger OCD-ramt til interview
    By Nina Hermansen in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 0