Jeg er meget i tvivl om jeg har ocd, så derfor vil jeg gerne høre jeres mening, for nu syntes jeg mit liv er kommet ud på et side spor.
Jeg har for ikke så lang tid siden, smidt min kæreste gennem flere år ud, jeg kunne simpelthen ikke holde det ud mere. Jeg har en meget åndsvag ide om at jeg ikke kan gå "stort" på toilet når han er der, og det må man sige var lidt af et problem når det nu en gang er naturens gang. Vi har boet sammen i 3 år, og nu kunne jeg bare ikke overskue det mere, hvis jeg virkeligt skal på toilettet bliver jeg meget angst og er nærmest klar til at hoppe ud af vinduet for at slippe. De enkelte gange jeg har været på toilettet hjemme hos os selv, har jeg været fuldstændig panisk og ude af mig selv, som om jeg har gjort noget rigtigt ulovligt. Disse tanker fyldte stort set hele min dag, jeg måtte ikke drikke kaffe og spise bestemte ting som kunne fremskynde at jeg skulle på toilettet. Hvis jeg kunne mærke at der var optakt til at jeg skulle på toilettet kunne jeg finde på de mest mærkelige udnskyldninger for at tage hjem til min mor sent om aftenen for at komme på toilettet, eller sende ham på tanken for at hente et eller andet, men når han så kørte af sted kom jeg alligevel ikke på toilettet for di jeg var så mange for at ham skulle komme, det eneste sted jeg kan gå på toilettet uden at blive angst er hos min mor, det skal lige siges at dette toilet kompeks har stået på siden jeg var 14. Jeg ved godt at det lyder meget mærkeligt. Jeg har det også sådan at når jeg har bestemt ritualer alt efter hvem jeg er på besøg hos, fx hos min mormor, kan jeg kun spise med et bestem slags bestik hun har osv. Jeg får hele tiden nye "ideer" om ting jeg skal undgå, eller gøre. Den ældste ide jeg har startede da jeg var helt lille måske 4 år, den går ud på at når jeg fx går sammen med en jeg holder af og der fx pludseligt står en skraldespand, SKAL jeg gå samme vej rundt om den som den jeg er sammen med, hvis jeg ved et tilfælde får gået den forkerte vej rundt gå løber jeg lige tilbage og gå den "rigtige" vej rundt. Jeg er fyldt op af alle disse mærkelige ideer og handlinger... men den jeg lider mest under er den med toilettet, det fylder måske 60 % af mine tanker på en dag. Jeg er begyndt at blive meget bekymret da jeg hele tiden får nogle nye ideer, og jeg tror snart ikke at jeg kan overskue flere. Efter min kæreste er flyttet, har jeg ingen problemer med at gå på toilettet, vel og mærke ikke hvis han er på besøg, det er sådan en lettelse, men så alligevel gør det så ondt på mig at jeg følte mig tvunget til at smide manden jeg elsker ud for at jeg kunne komme på toilettet. Når jeg læser om OCD er det primært med at vaske hænder, men kan det jeg har også være OCD eller er jeg bare dybt underlig??

Besvar med citat