Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Tilskud fra Kommunen - tabt arbejdsfortjeneste

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Tilskud fra Kommunen - tabt arbejdsfortjeneste

Hej

Er der nogen der har erfaring med Kommunerne rundt omkring om man kan få dækket nogle af sine arbejdstimer i ugens løb. Hermed mener jeg om man evt. kan få bevilliget et tilskud fra Kommunen på x-antal timer i ugen, så man kunne tage hjem fra arbejde noget før og hente sin søn, som Kommunen så betaler for. Jeg har nemlig erfaret med min søn at det hele går meget bedre når der er ro og fred omkring ham og når dagene er så ens som muligt og kunne derfor se en kæmpe fordel at kunne komme hjem evt. 1 time før hver dag.
    Har nogen erfaring på dette område? Min søn er 8 år. :?:

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Tilskud fra Kommunen - tabt arbejdsfortjeneste

Hej Anni!

Ja, du kan få dækket tabt arbejdsfortjeneste i forbindelse med nedsat tid, så du kan komme hjem til dit barn noget før. Den tabte arbejdsfortjeneste gives efter § 29 i Serviceloven. (Prøv evt. lige at læse paragraffen igennem, inden du laver en ansøgning - du kan finde Serviceloven på nettet).
    Jeg får 7 timers tabt arbejdsfortjeneste pr. uge og det har bare været guld værd.

Du skal henvende dig til din kommunale sagsbehandler og få en snak med ham/hende. Hvis du har hendes/hans navn kan du også skrive en ansøgning - husk endelig begrundelser og argumentation for, hvorfor der er brug for nedsat arbejdstid. Hvis du/I har en behandler, kan det være en hjælp, hvis hun/han laver en skrivelse, hvor der ligeledes argumenteres for vigtigheden af, at man er hjemme hos barnet.

For os har det i hvert fald betydet, at vi kan få hverdagen til at hænge sammen og min søn ikke skal være alene i alt for lang tid, da det er den rene "gift" for ham. Iøvrigt kræver det også flere ressourcer at være forældre til et barn med OCD end til et "normalt" barn, så husk endelig også at anføre det i ansøgningen til kommunen.

Står gerne til rådighed for flere oplysninger, hvis du har brug for det.

Held og lykke.

mvh Bente

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Bente

Tusind tak for hjælpen. Jeg får fat i ansøgningen og hvis jeg bliver i tvivl omkring noget så kan det være at jeg generer dig igen. :P

Lignende emner

1. Tilskud til medicin og handicaptillæg til SU
    By Amalie in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 30. January 2009, 10:20
  2. Tabt arbejdsfortjeneste?
    By ollyolly in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 9. December 2008, 01:56
  3. Tilskud til psykolog via kommunen?!!
    By Simone in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 17
    Nyeste indlæg: 8. September 2008, 06:47
  4. Tilskud til psykologhjælp (depression)
    By Mads in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 25. January 2008, 16:37
  5. Medicin tilskud
    By kimj in forum Netværksforum for voksne med OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 30. March 2006, 14:39

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg