-
15. November 2005, 20:56
Har jeg OCD??
Hejsa allesammen...håber at nogen derude kan hjælpe mig. Jeg er en ung pige på 24 år, som er usikker på om jeg lider af OCD. Jeg er vokset op med en storebro der lider af OCD. Da jeg var 5 år og han var 13 år, begyndte hans sygdom så småt. Det var for mig en hård barndom, hvor mange aftener gik med voldsomme skændrier og vold mellem familiemedlemmer, fordi han var agressiv. Da jeg blev teenager begyndte jeg selv med at alting skulle være perfekt! Når jeg købte tøj, kunne jeg ikke bruge det hvis en syning var lidt skæv. Det var et helvede for mig, og et værre bytteri og det endte altid med at jeg ikke fik købt de ting jeg gerne ville. Nu hvor jeg er blevet lidt ældre, er det med tøjindkøbet blevet en lille smule bedre, men nu er jeg begyndt at pille i mine negle og neglerødder. Det gør meget ondt, men noget siger mig bare at jeg SKAL gøre det. Når jeg så har gjort det får jeg det dårligt med mig selv, for jeg ved nok inderst inde at det er forkert. Jeg har det sådan at når jeg piller i mine negle, kan jeg ikke købe nogle ting, for så føler jeg ikke at det er i orden. Der skal gå 14 dage fra at jeg har prøvet at tvinge mig selv til at stoppe til jeg køber noget. Netop af den grund er mit tøj og sådan noget meget slidt, da jeg ikke har købt tøj i 2 år. Det er hårdt for mig, da jeg altid har interresseret mig meget for moden, men jeg kan bare ikke købe noget før det er i orden alt sammen.
Mit spørgsmål er så: Tror nogen at jeg lider af OCD?? Eller har jeg måske bare taget skade af at vokse op med en storebror med sygdommen??
Måske har min forældre svigtet mig og min anden bror?? Men det har selvfølgelig ikke været af deres gode mening, men min syge bror har bare altid fyldt utroligtmeget.
Håber at nogen kan hjælpe mig...for jeg ved ikke hvad jeg skal gøre elllers!
Mange hilsener fra en ung og fortvivlet pige
-
16. November 2005, 00:05
Wow, da jeg havde læst dit indlæg og var gået ud, følte jeg at noget pressede mig ned og sagde at jeg skulle svare dig (helt sikkert OCD)...
Mit navn er Christian jeg er kun 14år gammel, men jeg ved at du helt sikkert lider af OCD... Klokken er mange og jeg sidder først nu og tænker over hvorfor jeg ikke har snakket med en doktor endnu? jeg opfordrer dig til at gøre det hurtigt! For det skal jeg nok tage mig sammen til at gøre, nu hvor jeg har haft det i et par år nu...
Christian...
-
16. November 2005, 12:11
Mange tak for dit svar Christian...jeg vil gøre som du siger, prøve at gå til min læge. Så henviser han nok til nogen som kan hjælpe mig yderligere.
Du må have en god jul!
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler