Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Boligproblemer; nogle der har fået hjælp...?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Boligproblemer; nogle der har fået hjælp...?

Hej.

Har tidligere skrevet herinde. Nu er jeg i 8 mdr. med mit første barn.
    Har pga. enormt uheldige omstændigheder ang. mit toilet og min angst for at få kloakfolk ind i min lejlighed nu efterhånden opbygget sådan en stor utilpashed ang. at være i min lejlighed, at jeg har besluttet at flytte uanset hvad. Mange ting har været forsøgt ang. mit toilet der skvulper, sådan at låget og brædtet, og nogle gange gulvet, bliver vådt. Bl.a er faldstammen i opgangen blevet renset, toilettet har været skilt ad, og der er blevet lavet hul øverst i faldstammen, for at et evt. vacuum kunne blive fjernet. Men uden held...

Men selv om jeg er villig til at flytte til en helt anden - lille by - fordi det der er muligt at få et rækkehus el. lign. - bare et sted hvor uden en opgang, hvor jeg har min HELT EGEN hoveddør - så frygter jeg, at kommunen ikke har mulighed for at hjælpe mig økonomisk med indskuddet, og selve flytningen.... Og så hjælper det jo ikke noget at jeg selv kan finde en anden lejlighed.

Derfor vil jeg gerne høre, om nogle af jer har erfaringer med en lign. situation, og har fået støtte og hjælp, som min familierådgiver bare ikke ved hun har mulighed for at give mig? Skal føde midt i december...

Håber I kan svare mig på noget af dette. På forhånd tak.

Venlig hilsen

Mai

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard

Hej Mai.

Da jeg flyttede, fik jeg et lån til mit indskud af kommunen. Det er rente og afdragsfrit i 5 år. Det var noget, kommunen oplyste mig om.

Derudover har jeg fået hjælp til at betale min husleje via. Servicelovens §86. Det er den, der dækker merudgifter i forbindelse med sygdom. Jeg kan få hjælp via. denne paragraf, da jeg bor i et opgangsfællesskab for sindslidende, jeg tvivler dog på, at du kan få hjælp via. denne paragraf. Når du skal tale din sag med hensyn til §86, kan du sige, at du har behov for at bo i f.eks. et rækkehus, da du har meget svært ved at bo et sted med fælles opgang eller sådan noget.... Du skal bruge din bakterieangst, eller hvad du nu har af problemer som undskyldning.

Held & lykke med det og god fornøjelse med barnet, når det kommer :)
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Lisbeth.

Tak for dit svar.
    Jeg HAR det netop sådan, at jeg efterhånden ikke føler, at jeg kan bo i en opgang mere. Har altid haft det sådan, men nu er det blevet helt slemt. Kan ikke klare at viceværterne her, render ind og ud af opgangen, når de fx. skal hænge sedler op, eller hjælpe en beboer eller mig selv... De sorterer jo affaldsposterne, og deres hjælp i boligforeningen er jo praktisk talt det "beskidte arbejde"...
    Så hver gang jeg skal ud af hoveddøren, så bruger jeg et stykke køkkenrulle for ikke at røre ved håndtaget....

Hvordan kan det være at du tror at jeg har svært ved at få hjælp, sådan som du har fået via den §86? Er det fordi du virkeligt har haft svært ved selv at få den hjælp, eller fordi du har ocd i ekstrem svær grad? Tror også selv at jeg har svært ved at få hjælp, for generelt har jeg det ikke så slemt, men sådan en situation med et ikke-fungerende toilet, og så truslen om, at de kloakarbejdere SKAL ind i min lejlighed på et eller andet tidspunkt, det er et af mine Værste Mareridt! Ved godt, at toiletproblemer også let kan ske i fx. et rækkehus, men her sker de problemer ofte, og det de fiskede op første gang de rensede faldstammen, var en masse GARN... Det er jo netop fordi de andre beboeres børn har proppet det i toilettet; det ville jo ikke ske hvis det ikke havde været en fælles opgang...

Tak for hvis du gider svare på dette.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Og fordi jeg ved at der også inden jeg flyttede ind, har været et kloakfirma med tilhørende kloakslanger ned hele vejen gennem kælderen, der hvor barnevognsrummet er, så KAN jeg bare ikke få mig selv til at gå ned i kælderen mere. Den er i forvejen meget uhumsk. Så har intet sted at stille barnevognen, andet end udendørs, og det har hverken den eller barnet jo godt af, at ligge i en fugtig barnevogn... Og risikoen for at den bliver stjålet er jo også så meget større, når den skal stå ude om natten...

Føler her Aldrig kan blive ok-rent igen, hvis først der kommer kloakslanger hele vejen fra gang-arealet, ind gennem hoveddøren, op af trappen og ind til mit badeværelse - for selv om jeg om sent om aftenen tager mig sammen til at gøre dørhåndtag rent, og også selve hoveddøren, så har de jo også været nede i kælderen, dér hvor alle de andre beboere i opgangen vasker tøj... Og så føler jeg, at de andre beboere spreder snavsen op til området udover kælderen også - føler her Aldrig vil kunne blive godt at være igen - selv om jeg ikke er bange for bakterier og sygdom. Jeg bliver bare så anspændt, og føler jeg mister Al energi i det her...

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard

Hej Mai.

Jeg får støtten efter §86 med den begrundelse, at jeg har behov for at bo i et opgangsfællesskab for sindslidende. Huslejen er højere her end i de fleste andre lejligheder. Derfor bevilligede de mig merudgifter, da mit behov for at bo i opgangsfællesskabet skyldes min OCD. Jeg ved ikke, om det er noget andet i min sag, fordi det decideret er et sted for sindslidende.
    På den anden side kan man også sige, at du har behov for at bo i et rækkehus pga. din OCD. Du kan ihf. prøve at søge om hjælp den vej. Du kan højest få et afslag :!:
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Lignende emner

1. Nogle få spørgsmål til jer med OCD :)
    By matmie in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 17
    Nyeste indlæg: 7. February 2010, 16:23
  2. Nogle få spørgsmål til jer med OCD :)
    By matmie in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 27. January 2010, 08:41
  3. Min veninde har fået konstateret OCD - Hvad kan/skal jeg gøre?
    By veninden in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 22. January 2008, 17:54
  4. Nogle, der kender til denne form for OCD?
    By Demosa in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 18. March 2006, 16:33
  5. Hjælp, min søn har nogle tvangstanker
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 15. July 2005, 00:21

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg