Jeg tror og stoler ikke på min intuition længere. Jeg er sikker på at alt hvad jeg tænker kan bunde i OCD'en.
Men hvad har man tilbage når man ikke længere stoler på sig selv, og er det OCD'en som får en til at tvivle. Jeg kan stadig gennemtænke alt så meget så der til sidst hverken er en ret eller vrang, men inden min diagnose der vidste jeg da om jeg var syg. Jeg mente også at jeg var klar over hvornår jeg havde ret og hvornår andre eller jeg selv gjorde noget rigtigt.
Men nu stoler jeg overhovedet ikke på mig selv, jeg føler også at alle andre stiller spørgsmål ved hvad jeg siger. Min mor tror at mine bivirkninger fra medicinen kan være indbildte, så jeg faktisk ikke i virkeligheden får stød, men forstiller dem. (jeg kan jo ikke mærke smerter som ikke er der pga. OCD) Jeg ved dog at det er en bivirkning og at den kun kommer når jeg glemmer medicinen.
Min kæreste er også skeptisk ved hvad jeg siger, f.eks. tror han overhovedet ikke på muligheden for kræft, men anser mig vitterlig for at være hypokonder.
Så hvad siger i, tør i at stole på jer selv? Og hvordan skælner i mellem "syge" tanker og kroppens signagler, jeres egen intuition?

Besvar med citat