Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Sygdomsangst, hypokonder, OCD eller Virkelig syg.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard Sygdomsangst, hypokonder, OCD eller Virkelig syg.

Jeg er efterhånden sikker på at jeg har kræft. Jeg har stadig disse famøse knuder i begge armhuler, udover disse lider jeg af træthed. Når jeg skrive træthed, snakker vi ikke ganske almindelig træhed, men at jeg kan og gerne vil sove mellem 12 og 15 timer i døgnet.

Problemet er bare at jeg er på medicin, det kunne også være den som giver trætheden, jeg har også ocd og jeg ved ikke om den ikke også kunne spille et pus. Jeg undersøger alting grundig og ved snart alt om lymfekræft. Men dette kan vel også ligne trækne hos en hypokonder?!?

Jeg er ikke sikker på at jeg kan gå ind under sygdoms angst, for så ville jeg vel være ekstremt bange for at det var kræft. Jeg er ikke bange, jeg leder bare efter en løsning og udvej ud af trætheden.

Men en hypokonder, vil de gerne være syge, det kan jo være at jeg gerne ville være syg, det ville jo endelig give en legitim undskyldning for trætheden. og derved et eller andet som kunne befri mig for den, ja håber da det ville give en udvej.
    Er godt klar over at kræft ikke er ønskværdigt og gud ved at det ikke er noget jeg ØNSKER, men det ville give et svar. Det er også et spørgsmål om man tør at stole på sig selv og sin krops signaler mere.
    Jeg tror ærligtalt ikke det er min medicin som gør mig træt. det giver ingen effekt at jeg rykker tidspunktet hvorpå jeg tager den, udover nogle underlige stød i hjernen, når min krop mangler den. jeg har prøvet at stoppe den helt i tre dage, sindsyge stød det gav.

måske lider jeg af den der sygdom hvor nfolk gerne vil være syge for medlidenhed, kønt det ville være. Åh gider ikke flere psykiske sygdomme som ender i blindgyder med indviklede udveje og ingen hjælp.

Men er der nogen af jer som kender til dette, altså i forbindelse m OCD, angst eller hypokonderi. Føler mig som en hypokonder.

Knus Simone

Registreringsdato
    Oct 2005

Standard

Hej Simone.

På mange måde kan jeg nikke genkendende til dit problem..
    For 3 ugers tid siden stak jeg mig på en kanyle i forbindelse med mit arbejde. I småperioder obsesser jeg helt vildt og er nærmest hundred på at jeg er på vej idøden. Skønt at jeg ikke engang ved hvad kanylen har været brugt til..

Chancen for at jeg skulle være smittet er 0,09% Altså 99,9 % chance for at der ikke er noget..
    Imidlertidigt ville det jo være totalt katastrofalt hvis jeg var den der udgjorde de 0,09%..
    Og det fylder vildt meget i min hverdag jeg er meget angst for at skulle smitte min kæreste.
    Men efter min sidste stikskade er jeg simpelthen blevet så ragende paranoid.. Hvis noget pludselig stikker eller kradser er jeg sikker på det er en kanyle igen.. Og så må jeg jo tjekke mig selv for evt stikmærker og gennemsøge mine omgivelser for kanyler og andre skarpe genstande.. Det er vildt opslidende og jeg ved ikke hvad jeg konkret skal gøre..

Det er blevet en totalt obsession for mig at hvis jeg nu stikker mig i mellemtiden igen uden at lægge mærke til det, inden jeg får svar for den første stikskade (OM 3 MÅN) Så kan de ikke se noget i mine blodprøvesvar.. Hvis de siger der ikke er noget og der i virkeligheden er det men de bare ikke kan se det endnu..Der skal gå 3 måneder før at de kan se en evt smitte i blodet.. :( Gys

Jeg er totalt ude af den og virkelig skræmt.. Jeg ville ikke kunne bære at der skete min kæreste noget.. :cry:

Ps håber det er til at læse. Min hjerne den snurrer ret kraftigt lige nu.

Mvh Mike
    It is Hard to die, Yet even harder to live

Lignende emner

1. Meget ramt af OCD og sygdomsangst!
    By FrkW in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 7. May 2010, 20:11
  2. Lider du eller har du lidt af OCD eller anden angst?
    By sociologistuderende in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 4. May 2008, 11:01
  3. Hypokonder - Eller OCD?
    By Tobias in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Nyeste indlæg: 8. March 2007, 14:56
  4. Har jeg OCD eller er jeg bare hypokonder?
    By Lotte in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Nyeste indlæg: 28. April 2006, 21:01
  5. Sygdomsangst, så tager vi den.
    By Simone in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Nyeste indlæg: 31. October 2005, 18:42

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg