Hej.
Findes der nogen som mig ? :shock:
Jeg vasker mit tøj, med tvangstanker.
+ jeg har købe- og samlemani .
Venlig hilsen fra Tina.
Hej.
Findes der nogen som mig ? :shock:
Jeg vasker mit tøj, med tvangstanker.
+ jeg har købe- og samlemani .
Venlig hilsen fra Tina.
Hej Tina.
Der findes helt sikkert nogen som dig, så faktisk en kvinde på TVDK i et program om OCD, der næsten ikke kunne være i sit hjem, pga. at hun købte og købte, men intet smed ud...
Og tror at mange har tvangstanker i forb. med at vaske tøj.
Venlig hilsen
Mai
Hej Mai.
Tak for dit svar.
Vasketøj læser man bare sjældent om, synes jeg ?
Min datter har også købe/samlemani.
+ dårlig til at smide ud.
Jeg kan rimeligt nemt smide noget ud for hende,
eller sortere det fra, så kan hun selv smide det ud.
Men jeg kunne tænke mig at høre, hvad andre gør ?
Hvordan kan man få "praktisk" hjælp ?
Venligst Tina.
Får du professionel hjælp, og hvis nej; er du bange for det får negative konsekvenser for dig? Tror nemlig, at i længden er det kun professionel hjælp der virker...
Men kan sagtens forstå at det kan være interessant at høre fra andre, der har det som en selv :wink:
Hej, hej.Oprindeligt indsendt af Mai
Ja jeg får "psykolog-hjælp" , men har også brug for praktisk hjælp.
Men har lige mødt en anden psykisk syg pige,
(som jeg går godt i kemi med)
Hun elsker at rydde op. Så jeg håber vi kan hjælpe hinanden.
Men hvodan gør andre, eller vokser det bare over dem ?
Så det bliver helt uoverskuelig ?
Tina.
Hej.
Jeg har også svært ved det der med at smide ting ud og jeg har en veninde som også har svært ved det. Vi har så lige gjort det, at vi har ryddet op sammen hos os begge to. Det er nemmere for hende at sige til mig "hvad skal du med den, du har ikke brugt den i 2 år og havde glemt du havde den", nå, ja, så måtte den jo ud, og igen er det nemmere for mig at sige det samme til hende, når vi har smidt ting ud oppe ved hende. Det virker ret godt. På et tidspunkt er det jo næsten ikke til at være nogen steder for div ting og sager. Men det er så heller ikke noget der bliver gjort fra den ene dag til den anden. Jeg har gået og "gejlet" mig selv op til det i 2 måneder, for det er altså svært at smide gode ting ud. Vi har også brugt ca. 4 dage hvert sted, men nu er der også smidt en masse ud. Det er meget dejligt medlidt luft. Det vi også har gjort når vi har smidt ud er, at når en kasse eller sæk har været fuld, er den blevet lukket og IKKE kigget i igen, for så har man en tendens til lige at samle noget op igen og det duer bare ikke.
Mvh Maibritt