Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Ustoppelige tanker

Registreringsdato
    Jul 2005
    Lokation
    Odense

Standard Ustoppelige tanker

Jeg ville bare høre om andre, ligesom jeg har det jeg kalder ustoppelige tanker. F.eks. hvis jeg tænker på en pige der gynger, så kan jeg simpelthen ikke få gyngen, i mine tanker, til at stoppe. Hun gynger bare frem og tilbage igen og igen og mine tanker bliver så centreret om at få hende til at stoppe men det bliver bare ved og ved. Jeg har svært ved at forklare det nærmere, men håbede at andre måske kendte til det.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Ja, det kender jeg godt. Det er røv irriternde for at sige det mildt. Men jeg kender ingen løsning på det. Jeg accepterede bare at jeg ikke kunne stoppe det og så har jeg faktisk glemt det lidt. Hos mig var det gerne et eller andet jeg tækte på, f.eks. at jeg dansede med en, men så kom jeg til at snuble i tankerne. Det var jo små kikset og ikke noget som skulle ske, men så blev det bare ved. Lige meget hvor hårdt jeg koncentrerede mig så snublede jeg igen og igen.

Havde også en veninde som fortalte mig at hun havde talt får som hoppede over et stakkit, men pludselig var de begyndt at falde over stakkitet og hun kunne heller ikke få dem til at holde op, tror ikke at det hjalp hende til at falde i søvn

Hvorfor lader du ikke pigen gynge...?- tilsidst vil du ikke kunne holde på tanken længere og så vil den selv forsvinde.

Jeg tror at det er fordi at mennesker ikke er total i kontrol over deres tanker, og det er ligegyldigt om de har ocd eller ej. Når man har OCD tænker man bare for meget over det og begynder så at tjekke osv.

Jeg er ikke sikker på at det var sådan du mente?!?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej TK
    Det er meget almindeligt for "syge", det du beskriver, man kan også opleve det via det man hører, feks et musikstykke som ikke vil holde op. Det kender de fleste også raske.

Registreringsdato
    Jul 2005
    Lokation
    Odense

Standard

Hej Simone.
    JO det var det jeg mente dejligt at andre kender til det. Jeg har egentlig aldrig tænkt på bare at lade hende gynge, hun synes jo sikkert det er sjovt, siden hun ikke vil stoppe vil jeg da prøve næste gang.
    Tina
    Tina K

Registreringsdato
    Oct 2005

Standard

Syge og raske?? Okay.. Slap lige en gang..
    Ville bare lige nikke genkende.. Dog ikke en gynge..
    Feks en karrusel :?
    It is Hard to die, Yet even harder to live

Lignende emner

1. vende et par tanker
    By sommersol in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 4. April 2008, 08:26
  2. Lidt tanker om det at leve med OCD
    By bagatellen in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 2. June 2007, 23:54
  3. selvmords tanker