Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Mor til OCD-ramt pige

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Jeg er mor til en 19-årig pige, som for et år siden har fået konstateret OCD efter 2 års fortvivlet søgen efter en diagnose. Min datter går hos en psykiater og er med til gruppeterapi, hvilket er rigtig godt. Min datter får Efexor for at dæmpe både angst og OCD, men det er imidlertid ikke nok og nu har psykiateren udskrevet Dogmatil. Når vi læser bivirkningerne af et sådant præparat, er det så hårene rejser sig for det er uhyggelig læsning. Som min datter siger " er det virkelig det værd at skalte og valte sådan med sit fysiske helbred, men hvad er alternativet?
    Er der nogen, der kan komme med en kommentar til dette emne??

Inge

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Hej Inge.
    Der er bestemt alternativer til medicin mod OCD. Det er forskeligt hvad folk mener virker på dem. Personligt har jeg været enormt glad for at gå i kognitiv terapi, andre har fundet Gud og nogen har prøvet alternative behandlings former. Der er mange anbefalinger til kognitivterapi og medicinsk behandlig. Men der er også jo folk som siger at kognitiv /medicinsk behandlig ikke har haft effekt på dem. På mig virkede det kun i en kombination af medicin og terapi.
    Har din datters psykiater prøvet andre former for medicin. Jeg kender ikke Dogmatil og derfor heller ikke bivirkningerne, men jeg får selv efexor. Jeg kan godt forstå bekymringerne din datter gør sig. Men hendes psykiater skulle være til at snakke med på dette område. Hvis dette præperat bekymre hende bør hun fortæle ham det. Der er jo masser af medicin til rådighed. Meget af det har få og næsten ingen bivirkninger.
    Håber i finder den rette hjælp og støtte.
    Knus herfra.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Inge!

Jeg fik diagnosen som 18-årig og startede i medicinsk behandling med det samme. Jeg vil sige, at med mindre man har meget slem OCD, så synes jeg, at man skal prøve at starte i kognitiv terapi og ikke starte med medicin. Eller evt. kombinere medicin og kognitiv terapi.
    Jeg gik alt for længe med kun medicin, og det hjalp ikke. Almindelig samtaleterapi, psykodynamisk terapi, hjælper kun på OCD i en vis grad.

VH Gæsten :P

Ida '96 Guest

Standard Sv: Mor til OCD-ramt pige

Hej,

Mit umiddelbare svar er, at alternativet er, at gøre en indsats for at få det bedre.
    Man kan jo aldrig gøre det bedre end sit bedste
    Det er så bare min mening om dette emne.
    Kh

Ida

Lignende emner

1. OCD Ramt og nu RASK
    By positiv in forum Behandling af OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 5. April 2009, 15:21
  2. Søger pige på 18-22 år til snak om hygge, angst, OCD m.m.
    By Demosa in forum Netværksforum for børn og unge med OCD
    Svar: 14
    Nyeste indlæg: 22. November 2007, 11:14
  3. Om at være kæreste med en ung pige, der før strålede men nu lider af OCD...
    By Wichmand in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 9. June 2007, 23:26
  4. Vi Unge: søger pige til interview
    By Mads in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 27. February 2007, 22:57
  5. Kæreste til OCD-ramt, gode råd?
    By OSD-kæreste in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 21. August 2006, 22:20

Regler for indlæg