Sv: Træt af at være træt.
Jeg er af den overbevisning, at OCD hører under psykiatrien - Jeg har haft mere end én "godhjertet" sagsbehandler/socialrådgiver, der velment har leget med lommepsykologi i relation til mig. Dette kan have katastrofale følger, idet vedkommende ikke et kompetent til at agere sådan. Der er en grund til, at en psykiater er medicinsk uddannet, og kan udskrive SSRI-præparater i forbindelse med kognetiv adfærdsterapi - det er en balancegang, og alle sygdomsforløb og patienter er unikke. Almindelig psykoterapi, der er almindeligt hos terapeuter og psykologer, har ingen eller megen ringe effekt på OCD-ramte. Derfor mener jeg, at det er katastofalt, at en mere eller mindre autodedakt terapeut (Jeg går ikke udfra, at Bjarne er uddannet hverken psykolog eller psykiater) eksperimentere med behandlingsformer, hvor udfaldet kan være fatalt. Bjarne skriver:
"Nu ved jeg ikke hvilken terapeutisk baggrund du har, men gætter på det er det må være noget med tankelæsning, siden du ved hvilken form for terapi jeg bruger... og at den "bedrager sindet" fordi den ikke holder i længden.... og at alle mine tidligere klienter dermed skjuler for mig at deres resultater er forsvundet.
Jeg bruger iøvrigt ikke nogen bestemt form for terapi, men bruger kun ting som på den ene eller anden måde er dokumenterede eller verificerede af andre. Jeg kombinerer derimod mange ting, og jeg har 100% succes (foreløbig) med dem jeg har arbejdet med, og garanterer iøvrigt altid at folk kun betaler hvis "behandlingen" virker."
Er det ikke noget vrøvl?? Man kan aldrig garantere, at terapi virker, specielt ikke, når det drejer sig om OCD. Det hænger i høj grad sammen med, hvor invaliderende lidelsens karakter er, samt hvor engageret patienten selv er i behandlingen. At love positive resultater og helbredelse er derfor set med mine øjne, at stikke folk "blår i øjnene" - Og en 100% succesrate lyder temmelig utopisk for mig - men det kommer vel an på, hvor mange patienter, der er tale om, samt hvad der forstås ved 100% succesrate. OCD er en kronisk lidelse. Man kan altså opleve, at blive fri for symptomer i lange perioder, men langt de fleste får blot reduceret symptomerne så meget, at de kan leve et helt normalt liv.
Er jeg alene med den holdning?
Qnuuuuz&Koldbøtter
Helle
Qnuuuuz&Koldbøtter
Kaela
The Greatest Trick the Devil ever pulled, was convincing the world, that he never existed...
- Keyser Soze -