Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: for meget censur?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard for meget censur?

Vi er alle mennesker- med forskellige meninger og forskellige erfaringer.

Jeg havde håbet at man kunne dele sine tanker i dette forum, men jeg føler at man skal censurere sig selv , så andre ikke får det værre af det man skriver eller får sære ideer af det.

Jeg skrev f.eks et spørgsmål om noget alternativ behandling og det blev hurtigt slettet.

Men skal der ikke være plads til at debattere om forskellige alternative behandlinger, og om folks erfaringer med det?

Vi har OCD, sådan ligger livet.

Skal vi ikke have lov at skrive om ALLE vores tanker og forsøg på at få det bedre uden at censurere?

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Psst... Malene! Dit emne er ikke fjernet, men blot flyttet. Så det nu ligger under behandlingsformer... :) Hvor administrator mente det hørte til, nu hvor forumet er blevet udviget.

Nej. Du har bestemt ret i at ting ikke skal censureres. Men hvad angår diskussionen mellem mig og LS så mente jeg at at man ikke behøver at male fanden på væggen, heller ikke selvom man lider af OCD. Er du uenig så join diskussionen. Det er godt at folk siger deres mening om det. :wink:

Knus fra Simone

P.S. Hvis du tilmelder dig siden så du kan logge på som Malene istedet for at være gæst. Kan du få en mail hver gang nogen svarer på dine indlæg. Du er stadig anonym!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

ups, har svaret på et par indlæg under "behandling"

Jeg vil ikke blande mig i jeres disskussion, det er jeres egen sag.

Og selvom man har den samme sygdom har man jo ikke de samme meninger/ fortolkninger af det skrevne.

NEj, det jeg mente var jeg føler at man skal "pynte" lidt på historien for ikke at skræmme bl.a forældre til børn med OCD, der læser med her på siden.

men på den anden side, har de jo også godt af at læse sandheden og de forskellige versioner af ocd ( som virkelig ER meget forskellige!!!)

JEg har været på angstforeningens hjemmeside og kan nikke ja til ALLE slags angst der!

jeg har eller har haft dem alle!

Så jeg synes at lide af angst eller ocd gør ingen forskel - det er det samme.

Folk med ocd beskytter sig bare med handlinger og der er forskellen.

Nå, jo og så ens frygt for at ens tanker kan påvirke verden - det hører måske specielt til OCD???

men altså: angst, depression, ocd.....er alle en side af samme sag:-D

nu skal jeg nok slutte mit rodede indlæg :mrgreen:

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Ååhh, men lidt blander hun sig dog alligevel.

hmm.. Jeg er ikke enig i dig i at man "pakker" sandheden ind, fordi man tænker sig om når man giver råd til "nye". Jeg tænker bare, at inden de kender mere til tingende, er det måske en god ide at lade dem få svar på det de i virkeligheden søger. Plus at man skal huske at man kun ser en lille side af dem. Syntes altså kun hun spurgte om hun havde OCD, ikke hvilken slags, om den var farlig eller noget andet. Og næst om hvor hun kunne få hjælp.

Men igen, folk hader at diskutere med mig...hvorfor? Jeg er nok lidt for lang tid om at give mig og se tingende fra en anden side.

Jeg vil give dig ret i at OCD, angst og depression er en side af samme sag. Det forklarede min psykiater mig også om.

Jo, at tro ens tanker kan påvirke verdenen hører specielt til OCD... ha ha... hvordan får jeg den nu påvirket verdenen, så jeg vinder den milion...? :)

Ja, nu er du ved at have fat på de forskellige forum.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej igen,

Ja, mht. det du skriver har du nok ret- at man skal starte med at svare på det folk spørger om.

Men igen ( og ja nu blander jeg mig alligevel!

Jeg tror at alle brugere her skriver med de bedste intensioner - hvis der er noget jeg kan bruge i et indlæg så tager jeg det, diskuterer noget andet og ignorerer det 3.

Og det må også være op til "modtageren" at tage og lade ligge.

Men man må selvfølgelig gerne have lidt fintfølelse med og det er så der den glipper nogle gange - også for mig selv.

Men altså det er da godt at vi blander os i hinandens indlæg- er det ikke??

så modtageren får nogle mere nuancerede svar??

og nogle ting at diskutere.......!!

jeg er altså ikke agressiv kan bare godt lide at bruge ?? og !! for det måtte man ikke i folkeskolen

knus malene - der er rigtig skriveaktiv idag!!??

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Ja, du har sikkert ret... jeg ved slet ikke mere hvad det er jeg vil sige... jo, skrev det inde i den anden diskussion, læs det!!! :P

Selvfølgelig skal vi kunne vende og dreje alting, det er kun rimmeligt, og man dette skulle også gerne være et fristed! Og blande sig, jo det er vidst hele meningen med det?!! Jeg er jo også smader klog og bedre vidende... se bare når jeg diskuterer autisme, med en som arbejder med dem, på trods af at mit eneste forhold til dem er Rainman, en ok film, men om måske ikke lige viser det helt sande billede af autister...

Den med !! og?? kender jeg, det er noget bæ når man er startet i skole. Men det siger bare så meget mere...
    som: ?!! = det synes jeg, syntes du ikke og ?!? = det tror jeg eller hvordan er det...

Skriver også sms og trækker ordne sammen. Har godt nok fået et par fejl i Engelsk nå jeg trækker You sammen til U... Pinligt!!! :oops:

Selvfølgelig har vi alle sammen gode intensioner når vi skriver og svarer... men så må vi vel have frihed til at prøve at justere andres svar... så må de jo selvom om de tager det til sig... Som jeg f.eks. skrev et andet sted. Det er ikke mit forum og det er jo et frit land :wink:

Slut prut.

KNUS

P.S og malene... venter på svar undertvangfjernelse! :)

Lignende emner

1. Meget ramt af OCD og sygdomsangst!
    By FrkW in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 7. May 2010, 20:11
  2. Hvor meget skal/må man gøre?
    By K1978 in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 20. October 2008, 17:59
  3. Hvor fylder det meget...
    By Dania in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1