Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: hjælp

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard hjælp

Hvor kan man gå hen og få hjælp til at få hjælp fra det offentlige, har forgæves søgt hjælp til betaling af behandling igennem flere år

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Re: hjælp

Citer Oprindeligt indsendt af mig
    Hvor kan man gå hen og få hjælp til at få hjælp fra det offentlige, har forgæves søgt hjælp til betaling af behandling igennem flere år
    Hej Mig
    Kan du ikke lige give lidt flere detaljer, ex. hvilken behandling: psykolog, medicin.....

Mvh Mads

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Hej - Behandling.

Hejsa..

Jeg gik til min læge, da min OCD atter udbrød, og blev igen henvist til en børne- og ungdomspsykiater, hvilket jeg får gratis.
    Jeg skal også til at have medicin, og hvis man er medlem af "Danmark" tror jeg, at man kan få noget af medicinen betalt af dem.

Mvh. Mathilde

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Mathilde
    Du kan evt kontakte mig, hvis du vil så skal jeg prøve at hjælpe dig, jeg har arbejdet som frivillig i nogle år og kender flere muligheder. Tlf:23 34 61 57
    VH Laila

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard hvordan skal jeg forholde mig til min kærestes OCD?

hej alle,

Ville høre om der var nogen der kunne fortælle mig hvordan jeg skal forholde mig til min kærestes OCD? Han har haft OCD i nogle år, har tidligere modtaget behandling , men har i de senere år hverken fået medicin eller kognitiv terapi. Vi har været kærester i et års tid, og jeg har hele tiden vidst at det var der, men lægger ikke mærke til ritualer i det daglige - men ved at han har dem.

Jeg føler, at jeg, for at kunne hjælpe ham i sværre perioder (hvis man kan det), også behøver en viden om hvad tankerne drejer sig om, men han har ikke lyst til at tale med mig om det, da det at tale om det er en del af tvangstankerne (giver det mening for nogen?). For mig at se, er man stadig underlagt tankerne i for høj en grad hvis dét at tale om det er uoverskueligt - og måske ville terapi være nyttigt. Men siden jeg ikke selv her ocd, ved jeg det ikke. Og han siger at det bliver bedre med tiden.

Hvis jeg spørger ind til det bliver han fjendtlig og vil ikke have at jeg rører ham. Ved at han inden han så kan røre ved mig eller tale med mig om noget andet end dét, har nogle tankemønstre som han skal tænke... tror han er bange for at føre det over på mig og vores forhold.

Jeg ved ikke hvad tankerne er udsprunget af, men han har fortalt mig at han er klar over præcis hvad det er, der har startet det og ved hvad frygten bunder i og dybest set ikke mener at terapi vil hjælpe.

Er der en rimelighed i at regne med at det går over, eller "skubber" man det bare foran sig til det lige pludselig kommer igen...?

Hvordan forholder jeg mig til det - kan jeg hjælpe eller skal jeg bare se til???

Håber nogen har en mening om det her.

Hilsen den fortvivlede...

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej gæst
    At familie og omgangs kreds påvirkes af ocd, er der vist intet nyt i. Det er vanskeligt at løse ud fra de kriterier som samfundet stiller op. Det bedste råd jeg kan give dig er at du skal behandle din ven på den mest normale måde, altså som om han intet problem har. Det er svært, meget svært. Men du kan ikke hjælpe ham hvis du forsøger at danse hans dans. Du skal heller ikke tvinge noget igennem, men lade ham gøre det som er nødvendigt for ham for at kunne fungerer. Ocd fremprovokeres hvis man overskrider deres grænser. Det er virkelig en balancekunst, du skal passe på ikke at skabe et problem for dig selv, samtidig med at du skal accepterer ham som han er på godt og ondt. Ellers må du bede ham om at fortælle dig hvad du skal gøre i de situationer hvor han kæmper sin kamp og samtidig passe på at dine grænser ikke overskrides. Det er det med dansen. Du er velkommen til at skrive til mig hvis der er mere du vil vide. www.binau1tdcadsl.dk

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: hjælp

Citer Oprindeligt indsendt af mig
    :shock:

Hej.

Det er en utrolig svær "kamp". Gennem et helt år forsøgte jeg ved
    min kommune. Det handler ikke om hjælp, men om penge,
    Jeg havde et rådighedsbeløb på 1485 kr. pr månd
    Derfor fik jeg betalt 10 behandlinger,
    "jeg mener det var under paragraf 82".

Du kan også prøve Sundhedsfonden,
    "Sygesikringen Danmark", har et skema til at udfylde,
    når ens behandling kommer over 4000 kr.

Held og lykke.

Hilsen udholdende Lisa.